مراسم گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی با حضور مسؤولان استانی و خانواده شهیدان در خیابان لاکانی رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۸۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از گیلان :مراسم گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی با حضور مسؤولان استانی و خانواده شهیدان در خیابان لاکانی رشت برگزار شد.

همسر شهید انصاری در این مراسم با بیان اینکه انصاری متعلق به استان گیلان بود، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهید انصاری بعد ۳۹ سال نشان‌دهنده نفوذ شهید انصاری در دلهای مردم بود.

دانش کاظمی با اشاره به اینکه شهادت شهید انصاری توفیق اللهی بود که نصیبش شد، افزود: شهید انصاری می‌دانست که آخر به شهادت می‌رسد و همیشه می‌گفت که بکشید من را زیرا تمام قطره‌های خون من هر کدام یک انصاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه انصاری محبوب‌ترین استاندار کشور بود، گفت: در ابتدای حضور شهید انصاری در گیلان دشمنان ما درصدد به شهادت رساندن ایشان بودند.

همسر شهید انصاری با اشاره به اینکه شهید انصاری تک بعدی نبود، افزود: انصاری خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و هیچ وقت خود را به عنوان استاندار معرفی نمی‌کرد.

دانش کریمی با اشاره به اینکه دشمنان ما در آن زمان از سخنان شهید انصاری ترس داشتند، بیان کرد: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است و حوادث ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد که آمریکا جنایت کاری بزرگ است.

 استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه انتخاب شهادت راه سعادت است، اظهار کرد: شهیدان این مسیر را جهت خدمت به مردم انتخاب می کنند.

ارسلان زارع با بیان اینکه ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی هستند، افزود: شهید انصاری و شهید نورانی جزو خدمتگزاران صادق به مردم و انقلاب بودند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا و ایثارگران است، افزود: شهیدان نورانی و انصاری به سبب سخت کوشی، مردم‌داری و اخلاق‌مداری برای مدیران دوران خود و هم اکنون الگو هستند.

 شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات