فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به ویژگی های برتر کنگره شهدای استان گفت: توجه به خدمت رسانی و محرومیت زدایی،قناعت و صرفه جویی در هزینه ها و استمرار فعالیت های کنگره از جمله برتری های کنگره شهدای استان نسبت به سایر کنگره ها است.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۱۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله در سی و یکمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: برگزاری کنگره شهدای استان و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری رسالت سنگینی را بر دوش همه ما قرار داده است که باید به درستی آن را انجام دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تشکری که از اقدامات انجام شده در کنگره داشتند یک روحیه مضاعف به مجموعه ستاد کنگره و مردم استان انتقال دادند و این نشان از تایید عملکرد کنگره توسط ایشان بود.

فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: نکته مهم بیانات مقام معظم رهبری استمرار کار و اقدامات انجام شده در کنگره بود که امروز باید مورد توجه ما باشد و رسالت امروز ما ادامه راه ارزشمندی است که در طی شش سال در کنگره طی شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای کنگره بیان کرد: به جهت تبیین دستاوردهای اصلی کنگره شهدای استان برنامه ریزی برای یک نمایشگاه جامع با استفاده از دستاوردهای ارزشمند کارگروه های ۱۷ گانه و اجلاسیه های برگزار شده، انجام شده که به زودی با حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی به نمایش گذاشته می شود.

سردار کریمی افزود: کنگره عظیم ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید یک جریان فرهنگی بزرگ است که بیش از ۶ سال برای برگزاری آن زحمات کشیده شده و بیش از ۳ هزار نفر از مسئولین ارشد کشوری،فرماندهان عالی رتبه و مسئولین ارشد استانی در این کنگره نقش موثر داشتند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند این هستیم ابعاد مختلف کنگره شهدای استان به خوبی تبیین و اطلاع رسانی شود که این رسالت بر دوش رسانه هاست، گفت: رسانه ها این رسالت را بر عهده دارند که برای عموم جامعه تبیین کنند در طی این شش سال گذشته چه اتفاقات بزرگی رقم خورده و اگر خدای ناکرده این تبیین انجام نشود برداشت های ناصحیح و نادرست را به همراه خواهد داشت.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه جلسات ستاد کنگره و سیاست گذاری های آن در گام دوم همچنان با قوت ادامه خواهد داشت،افزود: تا امروز بیش از ۲۰۰ جلسه عمومی و تخصصی برگزار شده که علاوه بر تقویت دستاوردها و تولیدات گذشته تولیدات جامع فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ پای کار آمده اند.

وی توجه به حضور و مشارکت مردم در جریان برگزاری کنگره را یک اولویت مهم خواند و افزود: خوشبختانه این اولویت بیش از صدها هزار نفر از مردم استان و سایر استان های مختلف را به میدان آورد.

سردار کریمی با اشاره به دستاوردهای کنگره بیان کرد: در طول شش سال جریان کنگره بیش از میلیون ها سند از عملکرد استان در دفاع مقدس و شهدا و صدها ترابایت اطلاعات جمع آوری شده که امروز باید این هنر و ابتکار وجود داشته باشد که از این دو دستاورد بزرگ به خوبی بهره ببریم.

وی یکی از ویژگی های برتر کنگره شهدای استان نسبت به سایر کنگره ها قناعت و صرفه جویی در هزینه هاخواند و افزود: این به عنوان یک رویکرد مهم همواره در دستور کار قرار گرفته بود.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: استفاده از ظرفیت های خیرین،مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی از جمله کارهایی بود که در راستای کاهش قابل توجه هزینه ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد کنگره خدمت رسانی و توجه به محرومیت زدایی بود،افزود:در این راستا کارهای بسیار بزرگی انجام شد که یکی از آنها اهدای ۶۲۰ جهیزیه در روز کنگره بود که تا پایان سال ۹۸ به بیش از یک هزار جهیزیه رسید و همچنان این نهضت خدمت رسانی و محرومیت زدایی ادامه دارد.

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد: انتخاب کنگره شهدای استان به عنوان اولین و برترین کنگره شهدا در کشور به عنوان یک افتخار بزرگ برای استان به ثبت رسیده اما باید توجه داشته باشیم این افتخار در صورتی ماندگار خواهد شد که راه طی شده در کنگره را به خوبی ادامه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات