خبرهای داغ:
شهردار ملایر خبر داد

پیش‌بینی۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری در ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه اولویت مهم ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، گفت: برای اتمام این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تا بتوانیم قبل از پایان این دوره شهرداری بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره همچون مینی‌وُرد را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۲۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

پیش‌بینی۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین بابایی در جمع خبرنگاران مجموعه مینی‌وُرد را یکی از شاخص‌ترین ظرفیت‌های گردشگری ملایر در استان و غرب کشور دانست و گفت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: هم اکنون قرارداد ساخت دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه‌های ایثار و شهادت، برج قابوس، مجسمه‌های معروف شیلی و آبشار با پیمانکار بسته شده و اهرام ثلاثه مصر، بنای تاریخی کاخ خورشید برج ایفل در حال تکمیل است.

شهردار ملایر ادامه داد: ساخت اثر تاریخی اهرام ثلاثه مصر به نام‌های خوفو، خَفرِع و مَنقُرع آغاز شده است که هرم خوفو بزرگ‌ترین آنها و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان به‌ شمار می‌آید که امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح تا ابتدای شهریور امسال به اتمام برسد و در هفته دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

بابایی ساخت این‌گونه آثار تاریخی در مجموعه مینی‌وُرد را موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی در میان مدت و بلندمدت دانست و ابراز امیدواری کرد: گسترش صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی، اشتغالزایی و فرصت‌های اقتصادی بیشتر را برای شهروندان ملایری به ارمغان آورد.

وی همچنین بودجه پیشنهادی شهرداری ملایر را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری، ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان از این رقم صرف هزینه‌های جاری می‌شود و پیش‌بینی ما این است که از بودجه مصوب پیشی بگیریم.

شهردار ملایر با بیان اینکه اولویت مهم ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است تاکید کرد: برای اتمام این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تا بتوانیم قبل از پایان این دوره شهرداری بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره همچون مینی‌وُرد را به اتمام برسانیم.

بابایی رستوران سنتی با ۳۲۰ مترمربع وسعت، رستوران جزیره به شکل غاز با ۵۹۰ مترمربع مساحت، آبشار با حدود ۶۰۰ مترمربع وسعت، ایجاد برکه‌های مصنوعی با بیش از ۳۰ هزار متر طول، نمازخانه و درخت‌کاری ۱۰ هکتاری با کاشت چهار هزار اصله درخت را از جمله طرح‌های در دست اقدام در مجموعه تفریحی و گردشگری بام ملایر برشمرد.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای امنیت در پارک تاریخی سیفیه، مجموعه تفریحی بام ملایر و دریاچه کوثر، دوربین‌های نظارتی پیشرفته با اعتباری حدود سه میلیارد تومان خریداری و در آینده نزیدک در این مکان‌ها نصب می‌شود که با این اقدام خلاء‌ها پُر شده و در برقراری امنیت پارک و نقاط دیگر اثرگذار است.

شهردار ملایر همچنین به طراحی اپلیکیشن «ملایر ما» اشاره و بیان کرد: این اپلیکیشن حاوی مسایل فرهنگی، خدماتی و اجتماعی است و شهروندان می‌توانند از محتوای این برنامه در موضوع‌های مختلف بهره‌مند شوند.

بابایی راه اندازی سامانه هوشمند «شهروندسپاری» در آینده‌ای نزدیک را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد مراجعه‌ها به شهرداری مربوط به استعلام‌های شهرسازی است، این سامانه امکان صدور غیرحضوری استعلام‌های شهرسازی همچون استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می‌کند و خدمات به صورت برخط (آنلاین) به شهروندان ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه در این دوره تعیین تکلیف می شود و به اتمام می‌رسد گفت: ایجاد کمربندی سبز شهری به صورت جدی در دست پیگیری است و در این راستا ۱۰ هکتار از مجموعه بالای بام ملایر و ۳۰ هکتار در دریاچه کوثر در حال درخت‌کاری است.

شهردار ملایر یادآور شد: سال گذشته ۱۰ هزار متر جدول‌گذاری و ۱۵ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی و سه ماهه نخست امسال ۸ هزار متر جدول‌گذاری و ۱۵ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی در سطح معابر شهری ملایر اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۵ هزار مترطول جدول‌گذاری و ۳۵ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی انجام شود.

مجتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندار با ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت، بازسازی استخر کریم‌خان زند، نمای شهرداری مرکزی با حدود ۴۰۰ مترمربع، بازارچه میوه و تره‌بار با یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل یک‌هزار متر محوطه تجاری و ۳۲ باب مغازه، پارکینگ طبقاتی با ۶ هزار مترمربع مساحت، مجتمع تجاری شهروند ۲ در سه طبقه و ۳۱ باب مغازه از دیگر طرح‌های عمرانی بود که شهردار ملایر به آنها اشاره کرد.

بابایی در عین حال به شیوع ویروس کرونا و تلاش شهرداری برای ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر به صورت روزانه ۲ مرحله اشاره و بیان کرد: در همین راستا ورودی‌های آرامستان بهشت هاجر مجدد بسته شد و برگزاری مجالس ترحیم در مساجد ممنوع است.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا ورودی‌های مجموعه بام ملایر بسته شد و از این پس اجازه ورود هیچ‌گونه خودرویی به بام داده نمی‌شود، چراکه این مجموعه یک فضای طبیعی و بکر است و محدودیت تردد خودرو در بام اعمال شده است.

شهردار ملایر گفت: به بسیاری از واحدهایی که مستاجر شهرداری هستند و از کرونا آسیب دیدند، اجاره‌بهای آنها بخشیده شد.

بابایی با بیان اینکه با آغاز درزگیری‌های سطح شهر در تلاش هستیم سطح معابر شهری را به استاندارد بیشتری برسانیم، افزود: در این راستا در سه ماهه امسال ۴۴ هزار مترمربع لکه‌گیری و روکش آسفالت و ۲۸ هزار مترمربع درزگیری با مواد پلیمری در سطح معابر شهری اجرا شد.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال ۲۱۰ هزار مترمربع لکه‌گیری و روکش آسفالت و ۴۰ هزار مترمربع درزگیری در سطح معابر شهری اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات