خبرهای داغ:
یک کارآفرین نمونه در گفت و گو با خبرنگار بسیج:

آماده انتقال تجربیاتم در عرصه پرورش شتر هستم

یک کارآفرین نمونه در عرصه پرورش شتر گفت: برای انتقال تجربیاتم به افراد تازه‌کار آماده هستم.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۲۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

 اکرمیان امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در نخستین روزهای آغاز به کار دنبال یک ارگان بودم که از کسب و کار من پشتیبانی کرده و برای رونق آن کمک کند؛ خوشبختانه حمایت‌های بسیج سازندگی استان راهگشا بود.

وی ضمن اشاره به اینکه از سال 89 فعالیت خودم را آغاز کرده‌ام و برای انتقال تجربیاتم آمادگی لازم را دارم، ادامه داد: مسئولان بسیج سازندگی آذربایجان غربی در نمایشگاه‌های مختلف، غرفه رایگان در اختیار ما قرار می‌دادند، از این طریق نسبت به معرفی گوشت شتر و محصولات مختلف همچنین شناساندن آن اقدام کردیم.

این کارآفرین موفق ضمن اشاره به اینکه، با حمایت سازمان بسیج سازندگی توانستیم مبالغی وام دریافت کنیم و به این طریق برای تکمیل سرمایه موردنیازمان گام برداشتیم، اضافه کرد: تنها ارگانی که در این صنف از ما حمایت کرد، بسیج سازندگی استان بود.

اکرمیان در اشاره به فعالیت‌های خود در این عرصه، خاطرنشان کرد: از سال 89 پرورش شتر را آغاز کردم، بعد از دو سال نیز به عرضه آن اقدام کردم، به دلیل ناشناخته بودن آن در ابتدا دچار مشکل شدیم، ولی در نهایت توانستیم پرورش و عرضه را به صورت توام پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در اوایل کار میزان تقاضا و فروش به گونه‌ای بود که در هر دو ماه فقط یک بار کشتار انجام می‌شد، ولی در حال حاضر به دلیل استقبال مردم تقریبا هر هفته کشتار، توزیع و فروش گوشت انجام می‌گیرد.

این کارآفرین نمونه اضافه کرد: در ابتدای امر فعالیت در عرصه پرورش شتر را به تنهایی آغاز کردم، ولی در حال حاضر توانسته‌ام برای 4 نفر اشتغال‌زایی کنم که امیدوار هستم، این تعداد افزایش پیدا کند.

اکرمیان با اشاره به مزایای پرورش شتر نسبت به سایر دام‌ها در کشور و قابلیت سازگاری با شرایط سخت محیطی، تحمل گرما، کم‌آبی و مقاومت نسبی در مقابل امراض و عوامل بیماری‌زا، گفت: همچنین به مصرف گوشت شتر در طب اسلامی و سنتی حتی طب مدرن توصیه شده است بنابراین باید برای ترویج استفاده از آن اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه شتر، علوفه را با قابلیت هضم بالا و بازده بیشتری نسبت به گاو و گوسفند استفاده می‌کند، افزود: این حیوان قادر است از انواع خاص گیاهان مرتعی به میزانی مصرف کند که سایر دام‌ها قادر به استفاده از آن نیستند و به تاسیسات، تجهیزات، امکانات پرورش و نگهداری کمتری نیاز است.

انتهای پیام

ارسال نظرات