جمعی از واحدهای تولیدی با ارسال درخواستی به سازمان بازرسی استان بوشهر خواستار برخورد با بنگاه داری بانک صادرات بوشهر و همچنین عدم پرداخت عوارض شهرک صنعتی برازجان هستند.
کد خبر: ۹۲۵۵۰۰۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مهندس روح الله  غلامی مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی برازجان و مدیر کلینیک صنعت استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به تملک بعضی از اراضی صنعتی شهرک صنعتی برازجان توسط بانک صادرات استان بوشهر و به استناد فصل "الف"و بند 10 فصل "د" دفترچه قرارداد تخصیص زمین شهرک های صنعتی این واحدهای صنعتی مشمول پرداخت حق مشارکت در هزینه های شهرک ها می باشند که با توجه به صدور اظهارنامه های متعدد قضایی به بانک صادرات استان بوشهر از پرداخت این هزینه ها خودداری می کنند. و با توجه به اینکه حجم اراضی تملک شده 23800 مترمربع می باشد مبلغ قابل توجهی بوده که عدم پرداخت آن باعث نارضایتی واحدهای فعال این شهرک شده چرا که بار هزینه های نگهداری شهرک صنعتی برازجان علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی را نیز باید واحدهای فعال به دوش بکشند.

وی در ادامه نیز خاطر نشان کرد: بانک صادرات با خودداری از پرداخت این هزینه ها نیز به بنگاه داری که خلاف شرح وظایفشان نیز می باشد می پردازند که در اقدامی جدید و غیر معقول ملکی که 6 ماه پیش 900 میلیون به مزایده گذاشتند و با ترفند های متعدد متقاضیان را بدون پاسخ گذاشتند تا بتوانند از فرصت گرانی ایجاد شده در سطح کشور٬ این ملک را با دو برابر قیمت یعنی یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان به مزایده جدید (آگهی مزایده 1/99) بگذارند و این نشان از بنگاه داری بانک صادرات دارد.

مهندس غلامی در ادامه اظهار داشت: تا کنون نیز هیچ ملکی در این شهرک صنعتی به این نرخ قیمت واگذار نشده و مشخص است که باز هم تمایلی به واگذاری واقعی این املاک ندارند و همچنان این املاک بعنوان غده ای سرطانی در این شهرک باقی خواهند ماند.

وی در پایان نیز با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با بنگاه داری بانک ها در دیدار اعضای هیات دولت در سال 1397، خواستار برخورد مراجع بازرسی و قضایی به این موضع را دارند و کتبا نیز این موضوع را اعلام نموده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات