مهارشعله های آتش در خائیز کهگیلویه

آتش سوزی مراتع ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه مهار شد.
کد خبر: ۹۲۵۵۰۱۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه این آتش سوزی از حوالی ظهر دیروز ۱۶ تیرماه در محدوده تنگ تکاب از سمت شهرستان بهبهان آغاز شد گفت: به محض اطلاع نیرو‌های مردمی و امدادی با استفاده از دستگاه‌های دمنده برای مهار شعله‌های آتش بسیج شدند که خوشبختانه بامداد امروز هفدهم تیرماه این آتش سوزی مهار شد.

علیرضا اتابک افزود:با توجه به سخت گذر بودن منطقه نیرو‌های امدادی از طریق بالگرد امدادی شرکت نفت و گاز گچساران به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

اتابک ادامه داد: منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شد زیستگاه اصلی گونه‌های مختلف جانوری به ویژه کل و بز بود که خوشبختانه به هیچ یک از حیات وحش آسیبی وارد نشد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات به مراتع و علوفه‌های خشک موجود در این منطقه وارد شد اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه تعداد کمی از درختان این منطقه هم در آتش سوختند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ادامه داد: بخشی از نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و کار پایش را انجام میدهند و تا پایان کار پایش در منطقه می‌مانند.

علیرضا اتابک عامل انسانی را عامل بیشتر آتش سوزی های مراتع و جنگلهای این منطقه اعلام کرد و گفت: علت حادثه و وسعت منطقه آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است از جمله ۱۵۰۰ رأس کل و بز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات