همایش سهم مجلس یازدهم از سند چشم انداز 1404 با حضور سردار جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد
همایش سهم مجلس یازدهم از سند چشم انداز 1404 با تاکید بر پیشرفت کسب و کار با رویکرد خلاقانه، عصر روز گذشته 16 تیرماه در سالن شهید سپهبد سلیمانی مجتمع حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۵۰۲۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، همایش سهم مجلس یازدهم از سند چشم انداز 1404 با تاکید بر پیشرفت کسب و کار با رویکرد خلاقانه، عصر روز گذشته 16 تیرماه با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن شهید سپهبد سلیمانی مجتمع حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

در این همایش که به همت ائتلاف وحدت ملی در راستای همراه و همگام سازی جریانات انقلابی، متخصصین و تصمیم سازان کشور در مسیر رفع مشکلات تشکیل گردیده، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از متخصصین اقتصادی و سایر رشته ها حضور داشتند.

در ابتدای نشست سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین  ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش اظهار نمود که در طول سال های گذشته توجه به نقش بسیج به عنوان بازوی اطلاعاتی بسیار مهم در تمام تخصص ها در کنار مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت شده است و تفکر به سمت کار جهادی تغییر جهت داده است. در اکثر موارد نگرش تربیتی بسیج ماهیت کارآفرینی پیدا کرده است که می تواند به مجلس یازدهم خوراک فکری و تخصصی بدهد.

در ادامه دکتر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سخنرانی خود را تحت عنوان کارآفرینی 2020 شروع کرد و با ارائه آمارهای مهم از حوزه های مختلف به دلایل کارآفرینی و انگیزه هایی که در این راستا تاثیر گذار هستند از جمله همگام سازی حوزه های تخصصصی بین بسیج و مجلس اشاره کرد.

سپس امین رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه بود که سخنرانی وی تحت عنوان فساد زدایی و فساد ستیزی بود. وی ابتدا آمارهایی در رابطه با وضعیت ارگان ها و سازمان ها در مبارزه با فساد از جمله قوه قضاییه در کشور بیان کرد. پس از آن بر بهره مندی از ظرفیت تمام قوای سه گانه و هماهنگی بین آنها بعضی فرصت های ارزش آفرینی، کارآفرینی و خلق ثروت در کشور مطرح شد.

سپس دکتر دانش جعفری از اعضای و رئیس کارگروه اقتصادی مجمع تشخیص به بیان نظرات خود پرداختند و در ادامه تشکیل کارگروهی اجرایی بین سازمانهای حاضر را در جهت ساماندهی تصمیمات مهم و اصولی حائز اهمیت دانستند.

در ادامه منتخبینی از جمع بیش از 60 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین دیدگاهها و نظرات خود در خصوص همکاری های بین مجلس و سازمان با تاکید بر لزوم وحدت ملی ، کار کارشناسی و بهره مندی از ظرفیت های متخصصین و کارشناسان بخصوص افراد بسیجی با روحیه انقلابی و جهادی که منجر به کارآفرینی شود به ایراد سخنان خود پرداختند و این همایش را فرصتی مغتنم دانستند.

درپایان مهدی رحمتی دبیر ائتلاف وحدت ملی در توضیح بیشتر برگزاری این همایش گفت سیاسی کاری ها و سهم خواهی ها آفتی بزرگ برای ضربه زدن به منافع و وحدت ملی میباشد  و آنرا چالش اصلی در عدم توفیق به حل معیشت و رفاه مردم اعلام نمود در حالیکه اولین و اصلی ترین وظیفه تمامی جریانات سیاسی قبل از هرگونه رقابت رفع مشکلات و دغدغه عای مردم میباشد و میبایست در این مسیر خطیر ضمن تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت ملی تمامی نیروهای انقلابی از تمام ظرفیت های خود در مسیر رفاه ، تحول و پیشرفت مردم و کشور استفاده کنند.

در نهایت این همایش با بیانیه ای ضمن اقدامات اساسی در راستای برون رفت از فضای فعلی وحل مشکلات معیشتی مردم و توسعه کسب وکار و تشکیل شورای هم اندیشی مشترک با کارگروهای تخصصی بین سازمان بسیج، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و ائتلاف وحدت ملی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات