رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: به عنوان متولی سلامت استان، در کمیته پدافند زیستی استان پیشنهاداتی برای محدود سازی آمد و شد به استان های مجاور مطرح کرده ایم
کد خبر: ۹۲۵۵۱۳۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در حاشیه افتتاح بخش مگا آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در جمع خبرنگاران، گفت: تحقیقاتی بر روی میزان ناباروری در کشور و استان مرکزی آغاز شد که به بررسی راه حل های برون رفت از این معضل، کمک می کند.

جمالیان اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد میانگین ناباروری در کشور به ۱۵درصد می رسد که برآوردها نشان می دهد این میزان در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری عدد بالاتری است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز درمان ناباروری دولتی در سطح استان، گفت: با توجه به هزینه های بسیار سنگین این درمان نیاز بود تا مرکزی دولتی در استان ایجاد شود که نهایتا توانستیم امروز در کلینیک تخصصی امیرالمومنین اراک با هزینه ای بالغ بر ۱۷میلیارد تومان را افتتاح کنیم.

جمالیان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، کمبود تخت های ویژه در استان مرکزی بیشتر حس می شد که خوشبختانه امروز توانستیم با افتتاح بخش مگا آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری و اضافه شدن ۲۰ تخت ویژه، تعداد تخت های آی سی یو در اراک را به ۸۵ تخت برسانیم و برنامه داریم که بتوان این تخت ها را به عدد ۱۲۰ تخت برسانیم. همچنین برنامه داریم ۱۲ تا ۲۰ تخت جدید هم به شهرستان هایی که امکانات و زیرساخت های آن را دارند بیفزاییم تا آمادگی خود را برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیشتر کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان مرکزی، گفت: با توجه به وضعیت قرمز و اضطرار اکثر استان های مجاور، نیاز است تا مردم تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک زدن را حتما رعایت کنند.

جمالیان با بیان اینکه بدون کمک مردم توان کنترل این بیماری وجود ندارد، گفت: پرسنل کادر درمان و بهداشت بسیار خسته و فرتوت و برخی مبتلا به این بیماری شده اند. لذا عاجزانه از مردم خواهشمندیم تا پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در اماکن شلوغ و ... را رعایت کنند تا هم خدمات مناسبی ارائه شود، هم بتوان این بیماری را شکست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در خصوص احتمال محدود سازی ارتباط با استان های مجاور، گفت: ما به عنوان متولی سلامت استان، در کمیته پدافند زیستی استان پیشنهاداتی برای محدود سازی آمد و شد به استان های مجاور مطرح کرده ایم ولی باید از زوایای مختلف اجتماعی و اقتصادی، این مهم را بررسی کرد. مطمئنا تمام سعی مسئولین استانی در اتخاذ بهترین تصمیم است تا جنبه های مختلف در آن رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات