مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت‌وگو با «بسیج»:
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان روند صعودی شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: ابتلاء به این بیماری منحوس در سطح هشدار و قرمز می باشد.
کد خبر: ۹۲۵۵۱۳۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، فریبا رسان نژاد با اشاره به صعودی بودن ابتلاء به ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سپاه استان نقاهتگاه هایی در مناطق (هشتگرد، طالقان، نظرآباد و اشتهارد) آماده ارائه خدمات و امکانات به مراجعه کنندگان و بیماران هستند.

ضرورت استفاده از ماسک در کنترل شیوع بیماری کرونا نقش اساسی دارد

وی با اشاره به حس ایثارگری و از خودگذشتگی مدافعان سلامت، ابراز کرد: کادر درمانی حدود 5 ماه با تلاش و ایثار در کنار هم استانی های عزیز  هستند و تا ریشه کنی این بیماری منحوس در کشور آماده ی کمک و یاری رسانی به مردم و بیماران می باشند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظتی، عنوان کرد: مردم با توجه به پیک دوم بیماری در البرز باید فاصله اجتماعی حداقل 1/8 تا 2 متر، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در خروج از منزل رعایت کنند.

وی با اشاره به استفاده صحیح از ماسک در جوامع، افزود: افراد قبل و بعد از استفاده از ماسک ها باید دست های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون شست و شو دهند و ماسک های مصرف شده را در محیط باز رها نکنند.

رسان نژاد با اشاره به اینکه این بیماری فقط مختص یک گروه خاص از مردم نمی باشد، ادامه داد: مردم تا جایی که می توانند خروج از منزل را به حداقل برسانند و از تکنولوژِی های روز جهت فعالیت های خود بهره مند شوند.

وی یادآور شد: مردم باید هر 3 الی 4 ساعت ماسک های سه لایه خود را تعویض کنند.

وی همچنین با بیان اینکه افراد با بیماری های زمینه ای بیشتر در خطر ابتلاء هستند، تصریح کرد: افراد بدون بیماری در تاریخچه پزشکی خود با فرد با بیماری های زمینه ای (تنفسی، قلبی، کلیوی و گروه سالمندان) در مبتلا شدند به این بیماری مستثنی نمی باشند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان با اشاره به "سرنوشت هر فرد توسط خود شخص نوشته می شود"، خاطر نشان کرد: مردم با عادی در نظر گرفتن شرایط باعث به خطر افتادن افراد دیگر می شوند، برای اعلام و انتقال علم مرتبط با این بیماری نیاز به دانش وسیع و گسترده تر از 5 ماه در دنیا هستیم.

ارسال نظرات