پارک بانوان، ضرورت فرهنگی فراموش شده در درگز

پارک بانوان درگز که کلنگ احداث آن در سال ۹۷ بر زمین خورد، یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های فرهنگی و خواسته بانوان این شهر است؛ بهانه کمبود اعتبارات این مسئله بسیار مهم را به حاشیه برده و باعث شده پس از گذشت ۲۰ ماه از کلنگ زنی، پیشرفت چندانی در پروژه حاصل نشود.
کد خبر: ۹۲۵۵۱۶۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نقش زنان در جامعه امروزی ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و زنان ایرانی به یک عنصر فعال و البته تاثیرگذار تبدیل شده اند؛ تداوم این حضور فعال نیازمند این است که بتوان روحیه نشاط را در این قشر از جامعه حفظ و تقویت کرد.

در این میان توجه ویژه به ورزش بانوان به عنوان یکی از اصلی‌ترین محور‌های حفظ سلامتی و شادابی افراد، باید در اولویت کار مسئولین فرهنگی قرار گرفته و بستر‌های لازم برای این کار فراهم شود.

پارک بانوان درگز در آذر ماه سال ۹۶ و در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، در دستور کار مسئولین قرار گرفت و کمتر از یک سال بعد یعنی در آبان سال ۹۷، کلنگ احداث آن توسط مسئولین وقت شهرستان بر زمین خورد.

در ابتدا تصور بر این بود که به دلیل اهمیت ویژه پارک بانوان، احداث آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و بانوان درگزی می‌توانند به راحتی و در فضایی آرام و مطمئن، به انجام ورزش بپردازند، اما گویا قصه کمبود اعتبارات، این موضوع را هم همچون سایر نیاز‌های شهرستان به حاشیه برد.

امروز پارک بانوان درگز که از کلنگ زنی آن بیش از ۲۰ ماه می‌گذرد، به جز کاشت چند اصله درخت و لوله کشی آب و برق، تقریبا پیشرفتی نداشته و فقط مسئولین شهرستان در جلسات مختلف بر اهمیت احداث آن تاکید و تصریح می‌کنند.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود که فرارسیدن فصل تابستان و البته جنگ فرهنگی دشمن، باعث شده بانوان درگزی علاقه شدیدی به ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری پیدا کنند؛ متاسفانه اکثر بانوان با پوشش‌هایی خارج از عرف در اجتماع حاضر می‌شوند و این مساله باعث شده نهاد‌هایی همچون دادستانی، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف به این قضیه واکنش نشان دهند.

تا زمانی که زیرساخت‌های مناسب برای ورزش بانوان فراهم نشود نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت در اجتماع حضور پیدا نکنند؛ از طرفی به گفته فرماندار درگز، نبود زیرساخت توجیه مناسبی برای ارتکاب محرمات نیست و بانوان نباید به خود اجازه دهند به بهانه دوچرخه سواری با هر نوع پوشش دلخواه خود وارد جامعه شوند.

اما راه چاره چیست؟ پارک بانوان اصلی‌ترین نیاز فرهنگی و خواسته بانوان این شهر است، اما با دست روی دست گذاشتن و منتظر اعتبارات ماندن، تا سال‌های آینده هیچ اتفاق مثبتی برای آن نمی‌افتد؛ حل این مسئله نیاز به پیگیری مستمر و عزم جهادی مسئولین دارد؛ اراده‌ای که امروز کمتر در بین مسئولین شاهد هستیم.

آیا در شرایطی که دشمن به صورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی و صرف هزینه‌های میلیاردی برای از بین بردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خانواده‌ها است، احداث یک پارک در راستای مقابله با بخشی از این توطئه فرهنگی، کار سختی است؟

آقایان مسئول، در میانه جنگ در انتظار اعتبارات نشستن خطای بسیار بزرگی است که نتیجه‌ای جز شکست ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها