سردار حمید خرم دل به مشارکت و همکاری سپاه در مقدمات کار و اجرا اشاره و در ارتباط با احداث حسینیه ها، مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی مورد نیاز و همچنین تکمیل و مرمت آنها اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۱۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, جلسه ای با موضوع اماکن فرهنگی و مذهبی  با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح و تعدادی از مدیران فرهنگی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به آمادگی و همکاری استانداری در اجرای مطالعات طرح جامع اماکن فرهنگی استان خبر داد.
استاندار با تاکید به اینکه برای ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان باید آینده نگری کنیم گفت: هیات امنای مرکزی در استان تشکیل دهیم تا کلیت طرح و برنامه های فرهنگی و معنوی استان را رصد کند.
وی اظهار داشت: استانداری و شهرداری یاسوج در خصوص طرح مطالعاتی همکاری کنند تا با توجه به تامین زمین برای فضاهای مورد نیاز احداث مساجد و حسینه ها اقدامات اولیه آغاز شود.
استاندار به نقش سازنده و مشارکت مردم محوری در احداث اماکن مذهبی در استان تاکید کرد و افزود: تقویت مشارکت مردمی و خیرین به عنوان رکن اصلی کار در کنار همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
حسین کلانتری با بیان اینکه برای احداث اماکن مذهبی ملاک و معیارهایی به لحاظ کمبود جمعیت مد نظر باشد تاکید کرد: احداث مساجد و حسینیه ها با لحاظ اولویت بندی و آینده نگری باشد.
وی یادآور شد: در برخی از مناطق استان اقدام به احداث فضاهای آموزشی، ورزشی و یا بهداشتی شده است اما به دلیل مهاجرت و یا کاهش جمعیت بدون استفاده مانده است.
استاندار تاکید کرد: راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری در کنار دفتر ولی فقیه و سپاه فتح استان برای تحقق این هدف بزرگ در کار باشند.
استاندار با بیان اینکه رمز موفقیت این حرکت مشارکت مردمی است ابراز داشت: امر مقدسی است و حرکت ماندگاری خواهد بود و همه باید پای کار بیایند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در این جلسه گفت: استان به مکان های مذهبی از جمله جهت خانم‌ها مثل مهدیه، زینبیه و فاطمیه نیاز دارد و این کمبود در حوزه فرهنگی استان و مرکز آن یعنی شهر یاسوج بیشتر احساس می شود.
آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در جاهایی نیاز به مسجد بزرگ و در جاهایی مساجد کوچک هم اکتفا می کند.
امام جمعه یاسوج تاکید کرد: در بنای مساجد لازم است اصول فنی و معماری اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ابتدا ستادی تشکیل شود که به صورت مستمر این موضوع بسیار مهم را پیگیری کند.
سردار حمید خرم دل به مشارکت و همکاری سپاه در مقدمات کار و اجرا اشاره و در ارتباط با احداث حسینیه ها، مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی مورد نیاز و همچنین تکمیل و مرمت آنها اعلام آمادگی کرد.
شهردار یاسوج هم گفت: آمادگی هرگونه همکاری جهت ساخت چنین مکان‌هایی در شهر یاسوج را داریم.
نستهن مقدم افزود: جانمایی هایی برای احداث تعدادی مسجد از سوی خیرین در نظر گرفته شده است که می توان با شرایط نیاز جابجایی هایی را انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات