عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با بسیج؛

مردم منتظر واکسن کرونا نباشند، خودشان رعایت کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راهی که اکنون می‌توان جلوی ویروس کرونا را گرفت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. مردم منتظر واکسن نباشند.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۴۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

دکتر ملک فاضلی  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی بسیج، در مورد شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ویرورس کرونا یک ویروس ناشناخته است و هرچه زمان می‌گذرد پدیده‌های جدیدی از آن نمایان می‌شود و کلاً ویروس‌ها درمان ندارند و ما داریم شخص را فقط حمایت می‌کنیم یعنی درمانی نیست که میکروب را از بین ببریم، به بیان دیگر بدن شخص را تقویت می‌کنیم که این ویروس زمان ماندگاری در بدن را بگذراند.

فاضلی اضافه کرد: ویروس به دو شکل شما را تهدید می‌کند: یکی اینکه ایمنی بدن شما را کاهش می‌دهد که بدن در مقابله با عوامل دیگر ضعیف می‌شود یا اینکه مستقیم به سلول‌های بدن شما آسیب وارد می‌کند. با توجه به شناختی که تا کنون از ویروس کرونا پیدا کردیم این ویروس خیلی از دستگاه‌های بدن را گرفتار می‌کند مانند مغز که سبب خونریزی در آن می‌شود.

وی با تاکید بر پیشگیری از شیوع این ویروس گفت: دست یکی از عوامل مهم در سرایت این ویروس است چرا که ما در طول زندگی یاد گرفتیم که دست خود را به صورت ناخدا گاه به صورتمان بمالیم، اگر تنها  سرایت آن از طریق هوا بود می‌شد بهتر کنترل کرد.  مجموعه از حرکت‌ها اعم از شست‌وشوی مرتب دست و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند در پیشگیری بسیار مؤثر است.

عضو کیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد ساخت واکسن این ویروس گفت: واکسن برای زمانی است که مثلاً  یک ویروس داخل بدن شما شده و بدن شما نسبت به آن مقاومت ایجاد می‌کند و بعداً برای تمام عمر شما به آن بیماری مبتلا نمی‌شوید مانند سرخک و علت آن این است که بدن شما دفاع در برابر آن را یا می‌گیرد اما بر اساس آزمایش‌ها صورت گرفته و رفتار این ویروس به نظر می‌رسد ساخت واکسن آن ممکن است مؤثر نباشد اما باید گفت هر ویروس یا بیمار یک عمر محدود دارد چرا که وقتی سطح از جامعه درگیر آن شوند بدن خود به خود این ویروس را می‌شناسد و در برابر آن دفاع می‌کند.

فاضلی افزود:  کار پیشگیری کار همه افراد جامعه و همه بخش‌های توسعه است، مثلا شما در تهران اگر بخواهید جداسازی را در مترو به وجود آورید، وزارت بهداشت که نمی‌تواند کاری بکند این وظیفه شهرداری است.

نماینده مردم سراوان و مهستان در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان مردم در مجلس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ گفت: در مجلس خیلی از نمایندگان رعایت نمی‌کنند، تا زمانی که ما به عنوان یک آموزگار جامعه خودمان رعایت نکنیم نمی‌توان انتظاری از مردم داشت.بنده خودم به شدت به مسئله پروتکل‌های بهداشتی پایبندم.

ارسال نظرات