مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفت و گو با بسیج:

حجاب و عفاف را از خردسالی به فرزندان خود آموزش دهیم

حجت الاسلام حسین ابوالقاسمی با اشاره بر اینکه شخصیت دینی از دوران کودکی انسان شکل میگیرد گفت: حجاب و عفاف را از خردسالی به فرزندان آموزش دهیم
کد خبر: ۹۲۵۵۲۵۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی همزمان با هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: ۲۱ تیرماه روزملی عفاف و حجاب است که در این روز بیش از ۲۰۰۰ نفردرمسجد گوهرشاد در اعتراض به سیاست کشف حجاب رضاخان به شهادت رسیدند و به منظور گرامیداشت این روز ودفاع ازحریم حجاب وعفاف که درسالیان اخیرمورد هجمه گسترده دشمنان قرارگرفته هفته عفاف وحجاب نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه بشرامروز درمسیر تحقق آرمان‌های خود راه تقابل میان سنت و مدرنیته را در پیش گرفته است؛ افزود: یکی ازمصادیق این تعارض رویکرد جنسیتی و تعریف نقش ها، مسئولیت‌ها وحقوق زن ومرد در قالب شبیه سازی آن دو به یکدیگر و نادیده گرفتن تفاوت‌های فطری است، که محصول این تفکر، ارزش وهویت زن ومرد را مورد تهاجم قرارداده وموجبات تزلزل بنیان جامعه بشری رافراهم می‌نماید.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه اذعان داشت: حجاب وعفاف از جمله احکام اسلامی وضروریات دین است که سیاست گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه ریزی کنند. مطالعات تاریخی و بررسی جنبش‌های بزرگ دنیا نشان دهنده این حقیقت است که بحث مبارزه با حجاب وعفاف زنان، گاه به ابزاری سیاسی برای اجرای اندیشه‌های استعماری تبدیل شده وگاهی بهترین وسیله برای دین ستیزی مخالفان ادیان بوده است.
ابوالقاسمی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای سه حوزه یاد شده را می‌توان درمرحله نهادینه سازی، گسترش و حفظ روش‌مند انجام داد؛ گفت: درهربخش نقش برخی نهاد‌ها پررنگ‌تر از دیگر نهاد‌ها خواهد بود، برای نمونه، درمرحله نهادینه سازی باور‌های دینی درباره عفاف وحجاب نقش آموزش و پرورش به ویژه آموزش دردوره‌های ابتدائی وراهنمایی، بسیارحساس ومهم به نظر می‌رسد، زیرا شخصیت دینی در دوره کودکی شکل می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تبلیغ موثر، باور و فرهنگ دینی درحوزه سوم یعنی جامعه نیز جایگاه مهمی دارد، درفرهنگ سازی، حفظ و پاسداشت باور‌های دینی نهادینه شده و با تنظیم و ابلاغ قانون و آیین نامه‌هایی به اداره وموسسه‌های دولتی و غیردولتی می‌توان فرهنگ پدید آمده را که نمود بیرونی هم دارد پاس داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار