دیدار مسئولین شهرستان کوهبنان با خانواده شهید دژانکاه

در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم و به منظور تقویت وتکریم خانواده های معزز شهیدان بعنوان سرمایه های اجتماعی امام جمعه کوهبنان به اتفاق مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولین با خانواده شهید علی دژانکاه دیدار داشتند.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۹۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛ در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم و به منظور تقویت وتکریم خانواده های معزز شهیدان بعنوان سرمایه های اجتماعی امام جمعه کوهبنان به اتفاق مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولین با خانواده شهید علی دژانکاه دیدار داشتند.

……………………………

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام عباس جعفری گفت: خداوند در هر برهه ای از تاریخ تعدادی از انسان های مقرب و خداجو را برمی گزیند تا آنان را به مقام شفاعت و دلدادگی نائل فرماید.

وی خاطر نشان کرد: در قرن معاصر هم تعدادی از اقشار مختلف جامعه که همواره در کنار ولایت و رهبری و گوش به فرمان ایشان بودند به بالاترین مرتبه که همان شهادت در راه خداست رسیدند.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: اگر بخواهیم مسیر الی الله را طی کنیم باید همواره در کنار ولایت و همگام با شهیدان حرکت کنیم و در کنار قران و اهلبیت وصیت نامه و زندگی نامه شهیدان را بعنوان بهترین مرجع مسیر راه زندگی خویش قرار دهیم.

وی بیان داشت: امروز مزار شهدا بعنوان بهترین ملجا و ماوا برای عاشق و دلداگانی است که طریق الی الله را طی می کنند.

……………………………………

زندگی نامه شهید علی دژانکاه

 

شهید علی دژانکاه فرزند ابراهیم در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه آیت ا… کاشانی و دوره راهنمایی را در مدرسه امیر کبیر کوهبنان گذراند و پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی برای تامین قسمتی از مخارج خانواده از ادامه تحصیل صرف نظر کرد و به کارگری مشغول شد. از ویژگی های اخلاقی علی می توان به صبر و حوصله، تواضع، بخشندگی و احترام به پدر و مادر اشاره نمود.

 

او پس از طی دوران مقدس سربازی برای ادامه کار به معدن ذوب آهن مراجعه و مشغول به کار گردید، اما با شروع جنگ تحمیلی احساس مسئولیت نمود و دفاع از سرزمین مقدس اسلامی را بر ماندن در خانه و کاشانه ترجیح داد. وی در طول هشت سال دفاع مقدس چندین مرحله به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید و در آخرین مرتبه در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و شجاعانه با کافران بعثی جنگید تا اینکه سرانجام در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیدار معبود شتافت.

ارسال نظرات