در این جلسه حضرت حجت الاسلام مهدی خزائی مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان با اشاره به اینکه برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت گرائی تبلیغ می کنند
کد خبر: ۹۲۵۵۳۷۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

 به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج ،جلسه سازمان بسیج کارمندان استان همدان با فرماندهی سپاه ناحیه اسدآباد
در این جلسه حجت الاسلام مهدی خزائی مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج کارمندان استان همدان با اشاره به اینکه برخی هویت سردار سلیمانی را به نفع خود و با تعبیر ملیت گرائی تبلیغ می کنند بیان داشتند ؛ تأکید بر اهمیت دولت- ملّت و عواملی مبنی بر ویژگیهای خاص یک ملّت با عنوان ملّیگرایی، ازجمله مقولاتی است که در اندیشه ی سیاسی دچار تحول شده است و میتوان گفت در این زمینه واژه ی ملّت از یک مفهوم ساده، که به مردمی در یک سرزمین اطلاق میشد، به یک مفهوم سیاسی؛ و ملّیگرایی به مثابه یک ایدئولوژی برای بیان ویژگیهای مخصوص به ملّتها، تغییر یافته است. ملّیگرایی و یا همان احساسات ناسیونالیستی از دیدگاه ملل مختلف، تبعات مثبت و منفی با خود به همراه داشته است.


ملیت پرستی که اینک برخی صدای آن را بلند کرده اند و در این جلسات زمزمه های آن به گوش می رسد سالهاست که به دلیل پیامدهای ناگوار آن روبه افول است ، اندیشه مندان ترقّی خواه ایران که از ناقلان و نظریه پردازان «ناسیونالیسم ایرانی» یا «ملّت وَنْدی ایران» بوده اند در تفکرات خود به دنبال تجدد خواهی و تغییر هویت برآمده اند حال تعبیر به همگرایی ملی شود یا میهن گرایی در حالی که اسلام به نوعی انترناسیونالیسم قائل است .
ناسیونالیسم، اگر تنها جنبه مثبت و اصلاحی داشته باشد، یعنی موجب همبستگی بیشتر و روابط حسنه و احسان و خدمت افزون تر به کسانی که با آنها زندگی مشترک داریم بشود، ضد عقل و منطق نیست و از نظر اسلام نیز مذموم نیست و اصولاً اسلام برای کسانی که مشترکات و نزدیکی بیشتری دارند، از قبیل همسایگان و خویشاوندان، حقوق قانونی زیادتری قایل است.
ناسیونالیسم، آن گاه محکوم و مردود است که جبنه منفی به خود می گیرد ؛ یعنی افراد را تحت عنوان ملیت های مختلف، از یکدیگر جدا می کند و روابط خصمانه ای میان آنها به وجود می آورد و حقوق واقعی دیگران را نادیده می گیرد.
اینکه گفته می شود روی قبر حاج قاسم نوشته شده سرباز وطن ، دروغی بیش نیست . ایشان در زمان حیات بارها اعلام کرده بود که : ملی گرایی در ایران با هدف مقابله با اسلام و مذهب ایجاد شد و جریان ملی گرایی در ایران دروغ است.
ملی گرایی شهید سلیمانی یعنی ؛ هر فردی به رهبری و جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته باشد ملی گرا نیست .


خزائی در ادامه گفتند : مگر امام راحل نفرمودند : ملی گرایان گروههای فرصت طلبی هستند و هیچ کاری برای مملکت نکرده اند ، حال چطور به خود جرات می دهیم بگوئیم حاج قاسم ملی گرا بوده است .
بله سردار سلیمانی یک مکتب و یک هویت ایرانی اسلامی دارد و یک تفکر جهان داری که از بطن اسلام برخواسته است ، اگر به دنبال معرفی الگو برای جوانان هستید نقش حاج قاسم به عنوان سرباز دین و اسلام و ولایت را پر رنگ کنید و مقام او را با سایرین همطراز ندانید ، اسلام برای ایران سرمایه های هنگفتی به ارمغان اورده که یکی از آنها سردار سلیمانی است برای پویش در این مفهوم مطالعات منابع تاریخی می تواند ما را هدایت کند ، مگر شهید مطهری (ره) در خدمات متقابل و نوبسندگان کتاب دانش مسلمین و کارنامه اسلام به ارزش و جایگاه اسلام اعتراف نکرده اند حال این جفای در حق حاج قاسم است که او را جدایی از مسیر اسلام بدانیم .


لذا پیشنهاد می کنم برای روشن شدن راه انرژی خود را صرف راه های بیراهه نکنیم و با این تفکر که برخی مسلمان نیستند پس بیایید آنها را با ملی گرائی جذب کنیم ، خیر اینگونه نباید بشود و الا دچار تبعات گذشته شعوبیه ها می شویم ، نمی گویم نماز شب های حاج قاسم را تبلیغ کنیم اما بیایید آزادگی و حریت و جوانمردی سردار رشید اسلام را بزرگ نمایی کنیم ، کجای قرآن کریم از ملیت گرایی برای گسترش اسلام دفاع کرده که ما برای مسلمان پروری دست به چنین افکار بیراهه ای ببریم .

ارسال نظرات