فرمانده سپاه بیجار در راستای طرح کرامت با بهبودیافتگان اعتیاد دیدار کرد

در راستای طرح کرامت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی فرمانده سپاه بیجار با تعدادی از نجات یافتگان دام اعتیاد دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۲۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، بعد از کار‌های عمرانی ورود بی ادعای بسیج و سپاه در راستای پیشگیری از معضلات و مشکلات اجتماعی در نواحی آسیب پذیر‌ها شهر‌ها اقدامی ستودنی است.

به اعتقاد تحلیلگران اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی درعصر حاضر است که زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی میباشد.

این بلای خانمانسوز متاسفانه بدون توجه به سن و سال و جنسیت و از روی ناآگاهی و جهل به مضرات مصرف، دامن‌گیر افراد می‌شود و تا جای پیش میرود که زندگی افراد را به تباهی می‌کشاند.

فرمانده سپاه بیجار صبح امروز در راستای اجرای طرح کرامات با تعدادی از بهبودیافتگان مناطق حاشیه‌ای شهر دیدار و گفتگو کرد.

سید مرتضی میرآقایی در این دیدار‌ها با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار در کشور افزود: پنج آسیب اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری عبارت است از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری و فساد است و دشمن سعی می‌کند تا با سوءاستفاده از مسائل و مشکلات مردم را از نظام و انقلاب جدا سازد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف سپاه در طرح کرامت عنوان کرد: در این طرح محلات حاشیه نشین بیجار که در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند انتخاب و معضلات مهمی، چون اعتیاد در آن پاک سازی می‌شود.

فرمانده سپاه بیجار با ذکر اینکه طرح کرامت در قالب شش مرحله شناسایی، بسترسازی و آمادگی در مردم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اقدام و درمان و صیانت در منطقه حاشیه‌نشین تخت و ریگ سیاه اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای طرح کرامت را خدمات رسانی به مناطق محروم و کاهش آسیب‌های احصا شده، است.

وی ضمن قدردانی از همت جوانان برای فرار از دام اعتیاد، بیان داشت: شما با این اقدامات که نشان از همت خودتان است هم خود و هم خانواده خود را از آسیب‌های تجتماعی زیادی نجات دادید.

میرآقایی تصریح کرد: سپاه و بسیج با همکاری سایر ادارات مربوطه ورود افراد نجات یافته از بند اعتیاد به محیط کسب و کار و اشتغال را با اعطای تسهیلات لازم فراهم می‌کند.
در این دیدار‌ها هدایایی توسط فرمانده سپاه بیجار و اداره بهزیستی به خانواده بهبود یافتگان تقدیم شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات