خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

احکام جایگزین حبس با رویکرد نیکوکاری صادر می شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در مواردی که قانون اجازه داده، با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه ، احکام جایگزین حبس صادر میشود.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۳۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ حجت الاسلام نور ا... قدرتی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: انفاق و نیکوکاری علاوه بر اینکه در دین اسلام مورد توجه و تأکید است در سایر جوامع و ادیان نیز با تأکید یاد شده است.

وی ادامه داد: همین امر موجب شده تا در فرهنگ ها و جوامع مختلف موضوع نیکوکاری و کار خیر در میان مردم با شده و ضعف، وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: دستگاه قضایی براساس سیاست های جرم زدایی برای کاهش جمعیت کیفری تلاش می کند و موضوع صدور احکام جایگزین حبس از سال های گذشته در دستور کار این دستگاه بوده است.

وی تصریح کرد: احکام جایگزین حبس در مواردی که قانون اجازه داده، با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه ، احکام جایگزین حبس صادر میشود.

در ابتدای این نشست مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کار انفاق و نیکوکاری مستلزم فرهنگ سازی است و در این خصوص باید دستگاه های مختلف وارد شده و نقش خود را ایفاء کنند.

مهرعلی حق گویان خاطرنشان کرد: ورود دستگاه قضای به صدور احکام جایگزین حبس با رویکرد نیکوکاری امری پسندیده است که قطع یقین در ترویج و تبیین فرهنگ انفاق در جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی اعلام کرد: اقدامات مختلف و تجربیات حاصل از آن نشان می دهد که به هر میزان که برای مردم از مسائل مختلف و مشکلات سخن بگویئم و به هر میزان که کار را به مردم بسپاریم، نتیجه بهتری هم خواهیم دید.

حق گویان یادآورشد: شایسته است دستگاه های دیگر نیز مانند دستگاه قضایی در عرصه خدمت به نیازمندان وارد شوند و از ظرفیت های قانونی خود برای خدمت به محرومان استفاده کنند.

در ادامه لوح تقدیر جناب آقای بختیاری، ریاست کمیته امداد به جهت همراهی، همکاری و هم افزایی در جهت خدمت به نیازمندان به رئیس کل دادگستری استان قزوین تقدیم شد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها