مدیر کل کمیته امداد استان سمنان در جلسه شورای زکات مطرح گرد:
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان در جلسه شورای زکات با تاکید بر تغییر الگوی مصرف زکات با رویکرد توانمندی، تصریح کرد: با این رویکرد مددجویان از مصرف کنندگان در جامعه به تولید کنندگان تبدیل و تلقی می‌شوند
کد خبر: ۹۲۵۵۴۴۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تغییر در الگوی مصرف زکات و توانمندی مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محسن مسعودیان راد، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد ریال تعهد زکات کمیته امداد استان سمنان بود است خاطرنشان کرد: با جمع آوری ۱۴۴ میلیارد ریال ۱۰۵ درصد تعهد این نهاد محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان و امیرآباد با تحقق ۱۵۶ درصد بالاترین تعهد را داشتند.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه هزینه کرد زکات که ۴۰ درصد سهم پروژ‌های عام المنفعه است در سطح کشور است، تصریح کرد:، در استان سمنان ۱۱ درصد سهم پروژه‌های عام المنفعه و ۸۹ سهم نیازمندان شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۳۴ درصد از مجموع زکات جمع آوری شده سهم مراکز نیکوکاری بوده است تصریح کرد: در سال جاری نقش بیشتری برای این مراکز در نظر گرفته شده است.
محسن مسعودیان راد با بیان اینکه ۱۶ درصد از زکات جمع آوری شده در سال گذشته زکات واجب بوده است تصریح کرد: دو میلیاردویکصد میلیون تومان زکات واجب و عمده زکات عمده شهرستان‌های سمنان، شاهرود و میامی بوده است.
وی با اشاره به رویکرد توانمند سازی مددجویان در امر زکات تصریح کرد: در سال گذشته به جای مصرف مستقیم زکات در حوزه اشتغال گره خورد.
مسعودیان را با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ تن سیب در قالب زکات بین مددجویان توزیع و پس از فرآوری و تبدیل شدن به میوه خشک، و فرآوری‌های مختلف تصریح کرد: ۸۴ دستگاه میوه خشک کنی خریداری شد و توانمند شدند.
شایان ذکر است، در سال جاری رشد ۲۱۰ درصدی برای زکات نسبت به سال گذشته پیش یبنی شده و تاکنون ۷۹ میلیارد جمع آوری شده است. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها