مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق مطرح کرد:
علی عبودی مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق گفت: بسیج مردمی عراق و حشدالشعبی با فتوای مرجعیت ایجاد شده است و تنها با فتوای مرجعیت نیز به کار خود پایان خواهد داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۷۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، علی عبودی که در نشست بررسی تحولات عراق در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها سخن می‌گفت، افزود: آمریکا به دنبال خط اسلام گرایان و موسسات اسلامی در عراق است و تلاش می‌کند تا هرج و مرج و اختلاف داخلی در عراق ایجاد کند.

وی با بیان آنکه آمریکا به دنبال ساخت پایگاه نظامی در عراق است تا در مقابل هر گونه حادثه غیرمترقبه آماده باشد، گفت: آمریکا به دنبال تشکیل گروه‌های تروریستی از قبیل داعش در منطقه و به خصوص در عراق است. داعش ابتدا در موصل ظاهر شد و بعد در تکریت، دیاله، صلاح‌الدین و حتی به بغداد رسید و خود را تثبیت کرد.

 

مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله اضافه کرد: در آن روز‌ها وضع بسیار بد بود و ترس زیادی در میان مردم وجود داشت. در این کشاکش وحشت، باید یک قدرت مجاهدی ظهور می‌کرد که داعش را به عقب می‌راند که در همین زمان مرجعیت عالی فتوای جهاد صادر کرد و بحمدالله یا استقبال مردم روبرو شد و ما شاهد حشدالشعبی بودیم.

عبودی تصریح کرد: جوانان عراقی از همان ابتدا هسته‌های اصلی مقاومت را تشکیل دادند و حشدالشعبی با پیروزی‌های بزرگ، داعش را شکست داد و این اتفاق و موفقیت جوانان و مرجعیت عراق، خشم نظام سلطه را برانگیخت. ظهور حشدالشعبی و پیروزی‌های آن موجب شد که نظام سلطه به دنبال توطئه‌های جدید باشد و تلاش کند تا این نیرو را از بین ببرد و حتی آن را بمباران کرد و آخرین اقدام از این کار‌ها هم حمله به یکی از دفاتر حشد و بازداشت برخی افراد حاضر در آنجا به بهانه تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد بود.

مسئول دفتر ارتباطات سیاسی کتائب حزب الله عراق اضافه کرد: آن‌ها با این اقدام می‌خواستند ابتدا حساسیت حشدالشعبی را به افراد خود بسنجند و همچنین تلاش داشتند با فتنه انگیزی میان مردم و نیروی‌های ضد تروریسم اختلاف بیاندازند و تلاش کردند تا ضعف دولت مرکزی در مقابل هجوم ترکیه به شمال عراق را بپوشانند.

 

وی  ضمن بیان آنکه آمریکایی‌ها قصد داشتند با تبلیغات نشان دهند که مصطفی الکاظمی توانایی مدیریت کشور را دارد عنوان کرد: فرماندهان حشدالشعبی با مدیریت صحیح توانستند شرایط را مدیریت و از فتنه انگیزی جلوگیری کنند. حمله به دفتر حشد نشان داد که ما برای برخورد و مواجهه با هرگونه تهدیدی آمادگی داریم و در کنار آن، خائنانی که پشت مردم مخفی شده و نیات شومی دارند، چهره واقعیشان روشن شد.

 تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف میان اسلام گرایان در عراق

عبودی گفت: نیروی بسیج مردمی عراق و حشدالشعبی سوپاپ اطمینان عراق و منطقه هستند و هیچ قدرتی توانایی از بین بردن آن را ندارد، با فتوای مرجعیت ایجاد شده است و تنها با فتوای مرجعیت نیز به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات