خبرهای داغ:
مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین

سیزدهمین دوره مسابقات علمی پایا ویژه بسیج دانش آموزی برگزار شد

محمد سرباز عنوان کرد: با حضور ۲۶۰ تیم ۵ نفره، سیزدهمین دوره مسابقات علمی پایا تنها لیگ علمی گروهی کشور ویژه بسیج دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۷۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به برگزاری مسابقات علمی پایا بیان کرد: این لیگ بزرگترین لیگ علمی گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان است که در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، کامپیوتر، کارآفرینی و فعالیت‌های پژوهشی در گروه‌های پنج نفره برگزار می‌شود.

وی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی با همراهی خانه ریاضیات تهران هر ساله اقدام به برگزاری لیگ علمی پایا در سراسر کشور می کند که امسال سیزدهمین دوره این مسابقات با حضور هزار و ۳۰۰ تن از دانش آموزان بسیجی استان قزوین در مقاطع علوم پایه و دهم تجربی، انسانی، ریاضی، پژوهشی، کارآفرینی، کامپیوتر و برنامه نویسی برگزار گردید.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۲۶۰ تیم ۵ نفره در پایه های ششم ابتدایی، پایه هفتم، هشتم و نهم، علوم تجربی؛ پایه نهم و دهم، علوم ریاضی پایه دهم، علوم انسانی پایه دهم، در شاخه فنی رشته کامپیوتر دوره اول متوسطه(هفتم، هشتم، نهم)، در شاخه کارآفرینی دوره دوم متوسطه(دهم و یازدهم)، شاخه پژوهشی دوره اول متوسطه(هفتم، هشتم، نهم)، پژوهشی(دهم و یازدهم) در این مسابقات حضور داشتند.

محمد سرباز با اشاره به تیم های شرکت کننده در این مسابقات به تفکیک شهرستان ها اظهار کرد: این مسابقات از ۱۶ تیرماه همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار شد که به تفکیک شهرستان تاکستان با ۷ تیم، سال با ۳ تیم، اقبالیه با ۱۲ تیم، اسفرورین با ۳ تیم، در قزوین ناحیه ۱ برادران با ۶۱ تیم، ناحیه ۲ برادران با ۲۴ تیم، ناحیه ۱ خواهران با ۴۶ تیم، ناحیه ۲ خواهران با ۵۲ تیم، شهرستان بوئین زهرا در بخش خواهران ۱۵ تیم، آبیک ۱۳ تیم و شهرستان البرز با ۲۲ تیم در مسابقات علمی پایا حضور داشتند.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین اطهار کرد: سیزدهمین دوره این مسابقات امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا به صورت مجازی از طریق اپلیکیشن لیگ علمی پایا در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیرماه در حوزه های منتخب استانی و شهرستانی برگزار گردید.

وی با اشاره به هدف برگزاری مسابقات علمی پایا افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تمرین فعالیت های گروهی و تقویت روحیه مشارکتی در میان دانش آموزان است.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار