حضور مردم در عروسی ها و مراسم ترحیم در افزایش آمار ابتلاء به ویروس کرونا تأثیر بسزایی دارد که توصیه جدی می‌شود مردم مراکز پر تجمع را ترک کنند.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۶۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

جولان دوباره کرونا در اردبیل

دکتر شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل  با بیان اینکه استان اردبیل در آستانه بازگشت دوباره به وضعیت قرمز و اعمال محدودیت‌ها قرار دارد عنوان کرد: با توجه به افزایش موارد بستری در استان در خصوص کمبود پرستار و نیروی خدماتی در مراکز درمان، بیمارستان‌ها تحت فشار کاری هستند که ناچارا از شنبه هفته آینده محدودیت‌هایی را در مورد فعالیت‌های اجتماعی اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: با بازگشت به وضعیت قرمز با تصمیمات ستادهای استانی و تأیید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا محدودیت‌ها در خصوص تعطیلی مراکز خرید و اصناف اعمال خواهد شد تا روند افزایشی این بیماری در استان کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جولان ویروس کرونا در مراسمات خبر داد و بیان کرد: بیشترین آمار ابتلاء به بیماری کرونا از مراکز پرتجمع گزارش شده به طوری که مردم در مراسم ترحیم و عروسی و میهمانی‌ها شرکت می‌کنند که این مسئله در افزایش آمار ابتلاء به ویروس کرونا تأثیر بسزایی دارد که توصیه جدی می‌شود مردم مراکز پر تجمع را ترک کنند.

دکتر حبیب زاده تصریح کرد: افزایش ورود مسافران به استان روند ابتلاء به ویروس را تشدید کرده که در این خصوص نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود و توصیه می‌شود مردم از مسافرت‌های غیر ضروری به سایر استان‌ها نیز خودداری کنند.

وی از افزایش موارد بستری در استان خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته حدود ۳۰ نفر مورد جدید بستری به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافته و در حال حاضر آمار کل بستری‌ها حدود ۲۱۳ نفر در سطح استان است.

بخش جدید ICU در اردبیل افتتاح می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همچنان در بخش اورژانس نیز بیماران بستری هستند و ظرفیت بخش ICU بیمارستان اردبیل پر شده که در تلاشیم تا بخش ICU جدیدی نیز برای بستری بیماران دارای وضعیت وخیم افتتاح کنیم.

دکتر حبیب زاده اظهار کرد: تمامی بیماران مبتلا به کرونا در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی اردبیل بستری هستند و از شهرستان‌های پر خطر نیز می‌توان به نمین، نیر، سرعین و اردبیل اشاره کرد.

ارسال نظرات