رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روزانه 50 بیمار کرونایی جدید در گیلان پذیرش می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مسافرت‌ها و عادی‌انگاری‌های اخیر باعث شد که افرادی بیشتری در معرض خطر بیماری کرونا قرار بگیرند گفت: هم‌اکنون حدود 200 تا 250 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه 50 بیمار جدید در گیلان پذیرش می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان سالاری صبح امروز در حاشیه راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده خطی(انرژی بالا) در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت اظهار داشت: این دستگاه برای درمان بیمارانی‌ که دارای سرطان گوارش، کبد، مجاری ادرار و مغز هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بیماران جدا از اینکه شیمی درمانی می‌شوند به رادیوتراپی هم نیاز دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: بسیاری از بیمارانی که نیازمند دریافت خدمات از دستگاه رادیوتراپی بودند همواره برای دریافت خدمات آن مجبور بودند به خارج از استان یا بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند اما با راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان رازی رشت، بخشی از نیاز مردم استان در این زمینه برطرف می‌شود.

سالاری افزود: این دستگاه حدود 8 یا 9 سال پیش خریداری شده بود اما به‌دلیل تأخیر در کسب مجوز سازمان انرژی اتمی و مشکلات دیگر راه‌اندازی نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم این دستگاه را راه‌اندازی کنیم تا دیگر بیمارانی که نیاز به خدمات این دستگاه دارند به بخش‌ خصوصی ارجاع داده نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان، اصحاب رسانه و همچنین همراهی مردم در طول چند ماه گذشته عنوان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش نسبی شیوع کرونا در بسیاری از استان‌های کشور بودیم و بسیاری از هموطنانی‌ که بیماری زمینه‌ای داشتند درگیر کرونا شدند.

سالاری با اشاره به حجم زیاد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای نخست شیوع این ویروس در گیلان گفت: هم‌اکنون حدود 200 تا 250 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه 50 بیمار جدید در گیلان پذیرش می‌شوند و می‌توان‌ گفت که برخی مسافرت‌ها، حضور افراد در تجمعات و عادی‌انگاری‌های اخیر باعث شد که افرادی بیشتری در معرض خطر این بیماری قرار بگیرند.

وی افزود: از مردم گیلان تقاضا داریم تا همچون گذشته اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک را جدی بگیرند؛ متاسفانه گفته شده که برخی مراسمات و عروسی‌ها بدون رعایت اصول بهداشتی در گیلان برگزار شده که نگران‌کننده است لذا از مردم انتظار داریم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ما را همراهی کنند تا شاهد افزایش بار این بیماری در استان نباشیم.

به گزارش بسیج دستگاه شتاب‌دهنده انرژی بالا پس از 10 در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شد و این دستگاه 10 سال پیش با اعتبار یک میلیون و دویست هزار یورو خریداری شده بود اما به‌دلیل مشکلات فنی و عدم برخورداری از مجوزهای لازم نصب نشد.

نخستین فعالیت دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان رازی رشت حدود دو هفته پیش با پذیرش نخستین بیمار نیازمند رادیوتراپی برای درمان سرطان سینه انجام شد و این دستگاه ماهانه می‌تواند به 70 بیمار خدمات‌‌ ارائه دهد.

متوسط هزینه یک دوره درمان رادیوتراپی در بخش خصوصی حدود 20 میلیون تومان است اما در بخش دولتی براساس طرح تحول سلامت، بیماران هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات