معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر مسابقه "پوپک قصه گو" را برای کودکان پنج تا هفت سال به مناسبت 18 تیر روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می کند.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۳۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ فاطمه جمشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب ارزشمندترین دارایی بشر در طول تاریخ محسوب می‌شود، افزود: کتاب کودک، نیروی معجزه‌گری است که آرزوی بزرگ انسان کوچک و توانایی و شجاعت زیستن را در او تشویق و ترغیب می‌کند.

وی اظهار داشت: در یک کتاب، کودکان همیشه گرامی و بزرگ داشته شده و در آن رازی کشف نشده یا موضوعی فراتر از دسترس یافت می‌شود، اما در این راه نقش بزرگسالان بسیار پررنگ است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: والدین می‌توانند با استفاده از تجربیات و درایت خود کودکان را با فرهنگ کتابخوانی از طریق خواندن قصه‌ها و داستان‌های مناسب، کودکان را با مفاهیم والای انسانیت آشنا کرده تا در آینده، این کودکان بتوانند دنیایی سرشار از مهربانی، احترام و صلح و دوستی را در زندگی خود تجربه کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف والای خود، مسابقه قصه گویی -مجازی را به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان پوپک قصه گو برگزار می‌کند.

وی یادآوری کرد: در این مسابقه کودکان قصه‌هایی را که پدربزرگ یا مادربزرگ هایشان برای آن‌ها خوانده اند را با زبان شیرین کودکانه بازگو کرده و والدین کودکان نیز از بازگویی قصه‌ها توسط کودکان تصویربرداری می‌کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این فیلم‌ها را از طریق واتساپ به شماره تلفن ۰۹۱۲۵۴۲۲۶۰۹ ارسال کنند.

جمشیدی ادامه داد: پدربزرگ و یا مادربزرگ کودکان می‌توانند از ۱۰ قصه پیشنهادی که در سایت سازمان به آدرس RCSY.IR قابل دسترسی می‌باشد و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و پس از خواندن قصه برای نوه خود، کودک و نونهال، آن قصه را بازگو نموده و از روند بازگویی قصه به مادر بزرگ و پدربزرگ ها، تصویربرداری شود.

وی تاکید کرد: والدین تا ۱۰ مرداد امسال می‌توانند تصاویر و فیلم‌های مربوطه را به شماره بیان شده از طریق واتساپ ارسال کنند.
ارسال نظرات