خبرهای داغ:
رسول مظاهری
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای رسیدگی هر چه بیشتر به آسیب دیدگان از کرونا طرح ها و برنامه هایی را ارائه خواهد داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۶۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ عباس مقتدایی خوراسگانی پیش از ظهر امروز  در سلسله نشست های علمی پیامدهای ناشی از کرونا با بیان اینکه کرونا فراتر از بحث های بهداشتی با موضوعات بین المللی و حتی در حوزه سیاسی است، اظهار کرد: کشورهای غربی سال هاست که بر موضوع جهانی شدن تأکید می کنند که می گویند دنیا به دلیل کوچک شدن مانند دهکده شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  شورای اسلامی گفت: کرونا بخش قابل توجهی از این جهانی شدن را بر هم زد و حتی در ابتدای شیوع کرونا، اروپاییان مرزها و کمک های خود را بر روی دیگر کشورها و حتی کشورهای عضو این اتحادیه مانند اسپانیا و ایتالیا بستند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از کشور ها بر سر مسئله هایی مانند کمبود ماسک و مواد ضد عفونی با یکدیگر تا پای جنگ پیش رفتند؛ حتی سازمان‌ های بین ‌المللی که سال ها به دنبال متحد کردن کشورها در جهان بودند، در این مدت عقب نشینی کردند.

جهان پس از کرونا با دوران پیش از کرونا بدون شک متفاوت است

مقتدایی تأکید کرد: دنیا قبل و بعد از فروپاشی شوروی نیز تغییراتی به خود دید و جهان پس از کرونا با دوران پیش از کرونا بدون شک متفاوت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: کرونا به حوزه های اقتصاد خرد، فرهنگ و خانواده آسیب ها متعددی  وارد کرد و حتی در غرب باعث افزایش خودشکی ها شد و این در حالی رخ داد در جمهوری اسلامی ایران باعث همدلی مردم و فعال شدن خیریه‌ها شد.

وی اضافه کرد: نه اینکه بگوییم که کرونا هیچ مشکلی برای کشور نداشت اما از لحاظ بهداشتی و فرهنگی نیز تفاوت‌های بسیاری ایجاد شد و روابط پرستاران و کادر پزشکی نیز با مردم و بیماران به شدت در دنیا برجسته شد.

مقتدایی بیان کرد: کرونا فرهنگ ایرانی-اسلامی را در جهان برجسته کرد؛ دزدی ها، دعواها و صف های طولانی خرید اسلحه در غرب مقابل کمک های مؤمنانه، هویت ملی و دینی ایران بود.

وی با توضیح اینکه در عصر پساکرونا می‌توانیم از فرصت بین‌المللی به دست آمده برای شکست فرهنگ تحمیلی غرب استفاده کنیم، اظهار کرد: غربی ها برای دنیا برنامه ها داشتند اما کرونا نه تنها باعث لغو این برنامه ها شدند بلکه کشورهای دیگر را به حال خود رها کردند.

عصر پسا کرونا با شکست تمدن غرب شروع شد

نماینده اصفهان در مجلس اضافه کرد: غرب مدعی برنامه ریزی برای همه دنیا بود اما در شیوع کرونا، شکسته خورد و رفوزه شد؛ عصر پسا کرونا با شکست تمدن غرب شروع شده است و باید با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی بتوانیم فرهنگ جامعه اسلامی خود و همدلی و همکاری مردم را به دنیا نشان دهیم.

وی در خصوص برگشتن محدودیت ها و بستن بازارها، اظهار کرد: اگر بخواهیم بازارها، اصناف و فروشگاه ‌ها را کامل ببندیم، آسیب‌ های جدی متعددی به کشور و اقتصادی کشور وارد می ‌شود.

مقتدایی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر هم بدون توجه به مسائل بهداشتی فعالیت های روزمره را ادامه دهیم  با فاجعه کرونا مواجه می‌شویم؛ باید فعالیت‌های روزمره را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهیم تا مشکلات جدی و جدیدی ایجاد نشود.

وی در خصوص شیوع بیشتر کرونا و احتمال آغاز موج دوم، گفت: اگر مهمی مانند کرونا موضوع را کوچک بشماریم مشکلات متعددی برای جامعه ایجاد می شود؛ در کنار درخواست از مسئولان برای انجام اقدمات مورد نیاز از مردم خواهش می‌کنم مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی برای بیماران و خانواده‌ها و کادر پزشکی به وجود نیاید.

نماینده اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: در کنار رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم، دولت باید امکانات بهداشتی در اختیار مردم بگذارد؛ اگر به افراد جامعه آموزش بدهیم که چگونه از خود در مقابل کرونا محافظت کنند، می توانیم شاهد روزهای بهتری باشیم؛ دولت به تنهایی نمی تواند برای مقابله با کرونا فعالیت کند و همکاری و رعایت مردم نیازمند مقابله با کروناست.

مسئولان استان تصمیمات لازم در مورد شرایط اصفهان را اتخاذ کنند

وی تأکید کرد: با مسئولان ارشد استان صحبت کردیم و باز به آن ها اعلام می کنیم که باید نسبت به نیاز جامعه اصفهان اقدامات مهم انجام شود؛ از فرمانداری، استانداری و علوم پزشکی اصفهان درخواست می کنیم تصمیمات مرتبط با شرایط اصفهان را اتخاذ کنند و هر جایی که فکر می کنند که مجلس می تواند کمک شما کند، اطلاع دهند.

مقتدایی با بیان اینکه امروز 44 روز مجلس یازدهم تشکیل شده است، اظهار کرد: بخشی از ساختارهایی درونی مجلس شکل نگرفته و اما مجلس بر روی بحث کرونا و پسا کرونا حساسیت دارد و تاکنون پس از برگزاری 11 جلسه، با وزاری بهداشت، اقتصاد، ارشاد، صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بوجه در این رابطه جلسه گذاشته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه کمک به آسیب دیدگان از کرونا یک ضرورت امروز جامعه است، گفت: مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی هر چه بیشتر به آسیب دیدگان از کرونا طرح ها و برنامه هایی را ارائه خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها