معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه دومین شهرک صنعتی شاهرود در روستای دهملا با مساحت ۴۰۰ هکتار راه اندازی خواهد شد گفت: روستای دهملا با جمعیت دو هزار نفری، روستای فاقد بیکار استان سمنان است.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۰۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در حاشیه بازدید هفتگی از بنگاه‌های تولیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین شهرک صنعتی این شهرستان، برای راه‌اندازی مشاغل بیشتر در فضایی به مساحت ۴۰۰ هکتار در روستای دهملا راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: شهرک صنعتی فعلی در حریم شهر قرار دارد و امکان توسعه نداشته و فعالیت برای برخی صنوف در آن وجود ندارد به همین منظور راه اندازی شهرک صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود با بیان اینکه چند روستای بزرگ شاهرود قابلیت شهر شدن را دارند، تصریح کرد: طرح توجیهی هم برای چند روستای این شهرستان در حال تهیه است.
فخری با اشاره به اینکه در طرح جامع ۶ روستای بزرگ اطراف شاهرود از حریم این شهر خارج می‌شود، اظهار کرد: برای روستا‌های مغان، اردیان، دیزج، رویان، بدشت و سعدآباد در این طرح، حریم جدیدی تعریف شده که از مزایای این طرح اختصاص درآمد از عوارض و مالیات‌ها برای توسعه خود روستا‌ها صرف می‌شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه روستا دهملا با ۲ هزارتن جمعیت ثابت در استان سمنان به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده است، ابراز کرد: در این روستا حدود ۱۰۰ کارگاه درودگری و ۵۰ کارگاه منبت کاری فعال است و برخی هم در بخش کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: برغم مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات، امسال برای شهرستان شاهرود نسبت به سال گذشته ۹.۱۱ درصد افزایش اعتبار تخصیص یافته است.
فخری گفت: امسال اعتبار توسعه فرودگاه شاهرود و بیمارستان امام حسین (ع) هم به پیوست بودجه شهرستان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه جمع سه بخش اعتباری تملک دارایی استانی، پیوست جدول بودجه و اعتبارات سفر رییس جمهور مبلغ ۲۹۸ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تخصیص اعتبار به طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و طرح‌هایی که با کمترین هزینه بیشترین خانوار‌ها از آن نفع می‌برند در دستور کار است.
فرماندار شاهرود و جمعی از مسوولان شهرستان پس از بازدید از چند کارگاه تولیدی در محل دهیاری روستا‌های دهملا، قلعه حاجی و راهنجان نشستی با دهیاران و شورا‌ها داشته و مشکلات این سه روستا را مورد بررسی قرار داده و دستور رسیدگی صادر کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها