عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بسیج سازندگی سرمایه ارزشمندی است که دستگاه ها باید از آن استفاده کنند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:همکاری دستگاه ها با بسیج سازندگی در قالب انعقاد قرارداد امکان پذیر خواهد بود که خروجی بسیار مطلوبی خواهد داشت
کد خبر: ۹۲۵۵۸۲۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست با حضور مسئولین و بسیج سازندگی استان با تأکید بر استفاده و بهره مندی کلیه دستگاه ها از ظرفیت بسیج سازندگی گفت: دستگاه ها می توانند در برخی امور به ویژه در حوزه روستایی به جای پیمانکار از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنند.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت های مطلوب بسیج سازندگی از این ظرفیت باید به عنوان یک سرمایه ارزشمند منسجم تر بهره مند شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت:  سپاه روح الله باتوجه به وظایف سالانه مبالغ قابل توجهی برای بخش محرومیت زدایی و سازندگی در نظر می گیردکه این مبالغ توسط بسیج سازندگی جذب و برای محرومیت زدایی با ساخت و ساز و ایجاد امکانات هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی می تواند نقش واسطه بین سپاه و دستگاه ها را ایفا و به این ترتیب اعتبار این بخش درکنار اعتبار بخش دولتی قرار می گیرد و خروجی موثرترین حاصل می شود.

کریمی در این خصوص تصریح کرد:  همکاری دستگاه ها با بسیج سازندگی در قالب انعقاد قرارداد امکان پذیر خواهد بود که خروجی بسیار مطلوبی خواهد داشت و در این شرایط از اعتبارات به نحو مناسب تری استفاده می شود.

وی با تأکید بر اینکه روحیه کار سازندگی که باید در متن مردم باشد کمرنگ شده،گفت: ظرفیت بسیج سازندگی می تواند این ارتباط را برقرار کند که این مشارکت زمینه تسریع در انجام پروژه ها را فراهم و در نتیجه آن دستگاه اجرایی به لحاظ کیفیت و کمیت پروژه ها و مردم به لحاظ بهره مندی از امکانات منتفع خواهند شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: بخش دولتی طبق قانون می تواند اعتبار اجرای پروژه های محرومیت زدایی را در قالب موافقت نامه به صورت مستقیم به بسیج سازندگی تخصیص دهد و در حالت دوم می توان اعتبار را در اختیار دستگاه ها و بسیج قرار داده و با دستگاه مربوطه قرارداد منعقد کند و از این دو راهکار قانونی باید برای همکاری با بسیج سازندگی استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  باتوجه به ماهیت بسیج سازندگی و اجرای پروژه ها به نحو مطلوب تر و از طرفی امکان جذب اعتبار سپاه در بخش سازندگی از طریق این نهاد باید گفت همکاری دستگاه ها با بسیج سازندگی عملکرد مطلوب تری در بخش محرومیت زدایی را رقم می زند که مردم در نهایت از آن بهره مند می شوند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات