خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ارومیه گفت: 6 نوع تراکتور در ارومیه هم اکنون تولید می‌شود؛ ضمن اینکه شیوع کرونا فعالیت‌مان را مختل نکرده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۴۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه،  شرکت تراکتورسازی ارومیه در سال 1362 با نام دهقان صنعت برای تولید ادوات کشاورزی توسط جهاد سازندگی تاسیس شد، تا سال 1371 فعالیت‌ها ادامه داشت، تا اینکه به سازمان همیاری شهرداری‌های استان واگذار می‌شود در سال 1382 ز دهقان صنعت به تراکتورسازی ارومیه تغییر نام داد.

در سال 1382 با همکاری کمپانی ایتالیایی، مونتاژ تراکتور باغی در این مجموعه صنعتی آغاز می‌شود و محصولات این شرکت جهت آبادانی و گسترش کشاورزی وارد باغات می‌‌شود.

گارانتی رایگان 24 ماهه و سیزده سال خدمات پس از فروش

تا سال 1382 این رویه حفظ می‌شود ولی به دلایلی شرکت با زیان‌دهی مواجه شده و برای جلوگیری از انحلال ( ماده 141 قانون تجارت )،به تراکتورسازی ایران واگذار می‌شود.

در سال 1390 مصادف با شدت گرفتن تحریم‌ها، در تامین موتور مشکل ایجاد می‌شود، چرا که این موتورها از ایتالیا و آلمان وارد می‌شد؛ به همین دلیل تراکتورسازی ارومیه در عمل و به معنای واقعی کلمه زمین‌گیر می‌شود و در نهایت با همکاری مهندسان و مدیران این شرکت، موتور ایرانی ساخته و بر روی تراکتور باغی ایرانی نصب می‌شود؛ که در این مدت ارتقاء و بهبود کیفیت یافته است.

خوشبختانه امروز این شرکت با افتخار گارانتی رایگان 24 ماهه و سیزده سال خدمات پس از فروش برای محصولات خود در سراسر کشور ارائه می‌کند.

 6 نوع تراکتور در ارومیه تولید می‌شود/ تولید همه قطعات توسط مهندسان ایرانی

مرتضی مشکینی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه علاوه بر تراکتور فوق در حال حاضر 5 نوع محصول دیگر نیز تولید می‌شود، ادامه داد: «  ITM 938، ITM 470 4WD، ITM 470 2WD ، ITM 240 4WD ،  ITM 240 2WDدر ارومیه تولید می‌شود.

وی به تقسیم‌بندی تراکتورها به صورت سبک، سنگین و نیمه‌سنگین اشاره کرد و بیان داشت: در ارومیه تراکتورهای سبک توسط مهندسان ساخته می‌شود که این موضوع افتخار بزرگی برای مردم کشور است، از قطعات خارجی در حد 3 یا 4 درصد استفاده می‌کنیم.

این مسئول ضمن اشاره به راه اندازی کارگاه ریخته‌گری در ارومیه، اظهار کرد: قطعات در ارومیه و تبریز تولید شده و 400 شرکت در زمینه تولید قطعات با تراکتورسازی ایران همکاری نزدیک دارند؛ هم اکنون خوشبختانه شرایطی ایجاد شده است که علاوه بر تامین نیاز کشور در بخش زراعی و باغی؛ امکان صادرات نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ارومیه ضمن ابراز خشنودی از اینکه برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است، اضافه کرد: کارگاه ریخته‌گری دو شیفت کار می‌کند ولی کارخانه به صورت تک شیفت کار می‌کند؛ خوشبختانه تاکنون تعدیل نیرو انجام نگرفته، همچنین به واسطه همکاری با شرکت‌‌های مختلف نیز تعداد قابل توجهی اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد شده است.

موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است/ رشد 121 درصدی تولید تراکتور در ارومیه

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در روند فعالیت این کارخانه هیچ گونه تاثیر منفی نداشته است، اظهار کرد: علی رغم اینکه بسیاری از کارخانه‌‌ها و تولیدکننده‌ها از شیوع این بیماری متضرر شده‌اند ولی سال گذشته در مقایسه با سال 97 حدود 47 درصد افزایش تولید داشتیم‌؛ سه ماه امسال هم نسبت به سال گذشته121  درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه به شعار سال مبنی بر جهش تولید در این کارخانه به معنای واقعی کلمه جامه عمل پوشانده شد، اضافه کرد: این شعار در کارخانه تراکتورسازی ارومیه جنبه عینی و عملی پیدا کرد و پیش‌بینی می‌کنیم که این رویه حفظ شود؛ سال گذشته 1 هزار و 200 دستگاه تراکتور تولید شد که امیدواریم امسال رقم فوق به 2 هزار و 80 دستگاه برسد.

وی ضمن ابراز اینکه در اثر شیوع ویروس کرونا تعدیل نیرو و رکود در این کارخانه شاهد نبوده‌ایم، بلکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت دقیق رعایت می‌شود، همچنین از تردد و فعالیت افراد بدون ماسک به صورت جدی جلوگیری به عمل می‌آید و خودروها نیز به صورت منظم ضدعفونی می‌شود.

این کارخانه در آمار اشتغال آذربایجان غربی تاثیر مستقیم دارد

وی ضمن اشاره به اینکه این کارخانه در اشتغال استان، گردش مالی و اقتصاد آذربایجان غربی به ویژه ارومیه تاثیر مستقیم، مثبت و سازنده‌ای دارد، اظهار کرد: این کارخانه از معدود صنایع فعال، چابک و توانمند استان به شمار می‌رود که کاملا بر روی پای خود ایستاده است و از هیچ گونه کمک دولتی نیز تاکنون بهره نگرفته است و در ایجاد امنیت غذایی کشور و گسترش کشاورزی نقش مثبتی دارد.

وی با اشاره به اینکه یک محصول جدید نیز در سه ماه سوم امسال و یک محصول دیگر نیز در سال آینده به چرخه تولید وارد خواهد شد، برای اشتغال‌زایی به این واسطه ابراز امیدواری کرد و گفت: این دو رویداد رونق کارخانه را به دنبال داشته و تاثیر ملموسی هم در بخش کشاورزی خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه کارخانه تراکتورسازی ایران در کل کشور 200 نمایندگی فعال دارد، اضافه کرد: در این نمایندگی‌ها فروش، ثبت سفارش، خدمات پس از فروش ، تعمیرات و ... انجام می‌شود و از این طریق برای جلب رضایت مشتریان اهتمام می‌شود تا در کمترین زمان، همه خدمات مورد نیاز را در اسرع وقت و در محل اقامت خود دریافت کنند.

گفت و گو: سونیا بدیع

انتهای پیام

ارسال نظرات