امام جمعه موقت جیرفت:

آمریکا ایرانی بی خاصیت می خواهد

حجت الاسلام مصطفی عرب در خطبه های نماز جمعه جیرفت گفت: آمریکا ایرانی بی خاصیت و آرام می خواهد و انتظار دارد اسلام در مدیریت و حاکمیت دخالت نکند.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۳۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام «مصطفی عرب» در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت، با اشاره به اهداف شوم آمریکا، گفت: آمریکا ایرانی بی خاصیت و آرام می‌خواهد و انتظار دارد اسلام در مدیریت و حاکمیت دخالت نکند.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: محبوبیت ترامپ کمتر از ۴۰ درصد است و معترضان در آمریکا، مجسمه‌های رئیس‌های جمهور سابق را پائین کشیدند، اما هنوز برخی در داخل به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

وی بیان کرد: ۱۳ درصد مردم آمریکا سیاهپوست هستند و سیاهپوستان نیمی از آمار زندانیان آمریکا را شامل می‌شوند.

حجت الاسلام عرب عنوان کرد: موسوی خوئینی به رهبری نامه نوشته و ایشان را متهم می‌کند، سابقه این فرد مشخص است، موسوی خوئینی کسی است که در فتنه سال ۱۳۸۸ گفت: نگذارید فتیله فتنه پائین کشیده شود و روزنامه اش تعطیل شد.

خطیب موقت جمعه جیرفت با اشاره به هفته عفاف و حجاب، ابراز کرد: زن و مرد باید عفیف زندگی کنند و برای این گونه زندگی کردن باید پا روی نفس خود بگذارند، شهدا پا روی نفس خود گذاشته و شهید شدند.

وی اظهار کرد: مومن باغیرت باید از ارزش‌های والای دینی دفاع کند، سقوط یک زن، سقوط مرد و سقوط یک جامعه است.

حجت الاسلام عرب تاکید کرد: اولین رکن حیا و عفت، پاک نگه داشتن اعضا و جوارح از گناه است به طور مثال فرد عفیف باید گوش از شنیدن هر صدایی حیا کرده و از خوردن لقمه حرام پرهیز کند و همچنین دامان خود را آلوده به گناه نکرده و از لذت‌های زودگذر دوری کند.

امام جمعه موقت جیرفت خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب صنعتی زن موجودی دست دوم بود و بعد از آن نگاه‌ها نسبت به زن نگاهی تبلیغاتی بود.

وی بیان کرد: در ۲۱ تیر به دستور رضا خان پهلوی هزاران نفر در مشهد در اعتراض به کشف حجاب، به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند به همین منظور ۲۱ تیر را به نام هفته عفاف و حجاب نام گذاری کرده اند.

حجت الاسلام عرب در خاتمه عنوان کرد: ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان است، این شورا یکی از ارکان مهم نظام می‌باشد، اما برخی به شورای نگهبان تعرض می‌کنند.
ارسال نظرات