راه اندازی مرکز مراقبت از بیماران حاد کشور در قائم شهر

معاون جمعیت هلال احمر کشور از راه اندازی نخستین مرکز مراقبت از بیماران حاد کشور در قائم شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۵۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

به گزار خبرگزاری بسیج از مازندران، دکتر مرادیان امروز در بازدید از مرکز جامع توانبخشی هلال احمر مازندران در قائم شهر بر ضرورت تسریع در ایجاد نخستین مرکز مراقبت از بیماران حاد کشور در این شهر تاکید شد.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور در اهمیت این پروژه گفت:مرکز مراقبت بیماران تحت حاد که با هدف نگهداری، آموزش و بهبود وضیعت جسمی این بیماران ایجاد می‌شود یکی از مهمترین مراکز منطقه‌ای در خاورمیامنه خواهد بود که علاوه بر نیاز داخلی و ملی در سطح بین المللی قابلیت ارائه خدمات درمانی وعلمی وفنی و تکنیکی و پژوهشی خواهد داشت.

وی با اشاره به گستره فعالیت‌های مراکز بهداشتی و درمانی و داروئی و توانبخشی هلال احمر در استان‌های مختلف کشور افزود: پارسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر بیمار به مراکز درمانی هلال احمر داخل کشور مراجعه و خدمات متنوع درمانی دریافت کردند و در حوزه توانبخشی نیز پارسال ۵۸۰ هزار نفر بیمار برای انجام کار‌های توانبخشی به مراکز و کلینک‌های توانبخشی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مراجعه کردند.

مرادیان همکاری با صلیب سرخ جهانی و کمک به اهداف هلال احمر درتسکین آلام مردم منطقه و جهان از اهداف جمعیت هلال احمر برشمرد که در راستای اهداف انسان دوستانه در بعضی از کشورهایی، چون اکوادور، بولیوی، غنا، کنیا، نیجریه، مالی، افغانستان، آذربایجان، لبنان و امارات متحده عربی مراکز درمانی فعال داریم و در صنعای یمن و نجف و کابل نیز مراکز درمانی در حال اجرا و یا در آستانه راه اندازی هستند.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، توسعه این مراکز در سطح بین المللی را موجب مبادلات متنوع کشور‌ها با ایران دانست./صداسیما

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها