حال و روز استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از این ویروس منحوس مساعد نیست و ارسال پیامک های مجالس عزا و ترحیم در کنار کاروان های مشایعت کننده متوفی، روند قربانیان را بیش از بیش افزایش داده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۶۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان و به تبع کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش های زیادی از  سوی مسئولان ملی و استانی، مردم, سپاه ، بسیج ، نیروهای امدادی و ... برای مهار این ویروس انجام شد و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ... روند شیوع آن تا حدودی تحت کنترل درآمد.

با کند شدن روند شیوع کرونا مسئولان اجازه دادند تا برخی کسب کارها با رعایت پروتکل های  بهداشتی  و فاصله اجتماعی فعالیت خود را از سرگیرند تا اقتصاد از  تعطیلی و خواب چند ماه بیدار شود اما غافل از اینکه ویروس منحوس کرونا  در کمین نشسته است و هر بار تعداد زیادی را مبتلا می کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد اما وضعیت جور دیگری بود و با تلاشی که مسئولان و مردم از خود نشان دادند روند شیوع کرونا در استان تا حدودی کنترل شد و تا همین چند هفته قبل تعداد فوتی ها هم حدود 10 تا 12 نفر بود اما بعد از  اعلام فعالیت کسب و کارها( با رعایت پروتکل های بهداشتی) ، مردم نیز کرونا را تمام شده پنداشتند و ...

این پایان ماجرا نبود و کرونا دوباره خود را نشان داد و مراسم های عروسی و عزا ، محلی برای مبتلا شدن افرادی بیشتری شد به نحوی که در یک مراسم ترحیم در شهرستان چرام در یک روز بیش از 20 نفر مبتلا شدند و در سایر شهرستان ها با اندکی تفاوت این ماجرا تکرار شد.

پیامک های ارسالی انبوه از سوی خانواده های متوفی در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مراسم های عروسی بلای سنگینی به جان بسیاری از مردم استان انداخت و امروز دود آن به چشم کادر بهداشتی و درمانی که ماهها است با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند ، می رود .

خوشبختانه با اطلاع رسانی هایی که از سوی رسانه های استان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد روند ارسال پیامک از سوی خانواده های متوفی کم رنگ تر شده است و  خانواده های داغدار از بستگان و آشنایان درخواست می کنند که از حضور در مراسم های تشییع، خاکسپاری و ترحیم خود داری کنند .

بنابر اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز 20 تیرماه 99 تعداد فوتی های ناشی از این ویروس 31 نفر است .

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: در بیستمین روز از تیرماه، 58 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 7 بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند، اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1563 مورد گزارش شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام تعطیلی مراسم های عزا و عروسی در استان  از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

حسین کلانتری ارسال  پیامک های انبوه از سوی خانوادهای متوفی را ممنوع اعلام کرد و گفت: تعداد افراد مشایعت کننده در مراسم های تشییع نیز باید به حداقل ممکن برسد.

کهگیلویه و بویراحمد این روزها حال و روز خوشی ندارد و برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌های آلوده را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، در تجمعات شرکت نکرده و مسافرت به شهر‌ها و استان‌های مجاور نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات