امام‌جمعه اردکان:

حجاب در اسلام یک ارزش است و نباید در نظام جمهوری اسلامی ضد ارزش شود

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه حجاب امروز ما ثمره خون شهداست و ما باید این میراث را حفظ کنیم، گفت: حجاب در اسلام یک ارزش است و نباید در نظام جمهوری اسلامی ضد ارزش بشود.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۶۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام‌جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، گفت: یاد مرگ و تلاوت قرآن دو عامل تأثیرگذار در نورانیت قلب انسان است.
وی با اشاره به روز‌های مخصوص زیارتی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) در ماه ذی‌القعده، افزود: اجر و اثر زیارت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با عوامل مختلفی مانند اوقات زیارت، رعایت آداب زیارت، مراقبه در مسیر راه و محل زیارت، کیفیت هزینه زیارت ازنظر حلیت و حرمت، اندازه معرفت و درجه ایمان زائر برای زائران متفاوت می‌شود.
امام‌جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، گفت: حجاب در اسلام یک ارزش است و نباید در نظام جمهوری اسلامی خدای‌ناکرده ضد ارزش بشود که این خواست دشمن است.
وی اظهار داشت: مایه ننگ سینما و صداوسیمای ماست که اگر بازیگر و هنرمند زنی چادری شد دیگر به او نقش نمی‌دهند و از هنرآفرینی محروم می‌شود! نمی‌دانم چه‌کار باید کرد و چه کسی مقصر است! اما این مصیبت بزرگی است، زیرا الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان دختر ما همین هنرمند‌ها و بازیگران سینما هستند.
حجت‌الاسلام شاکر بابیان اینکه به بهانه مشکلات دیگر از موضوع حجاب و عفاف غفلت نکنیم، گفت: دشمنان ما هم باآن‌همه موضوع برای هجمه و تضعیف ما از تبلیغ برعلیه حجاب دست برنمی‌دارند.
وی تصریح کرد: امروز حجاب داشتن بانوان، جدای از مسئله شرعی و ارزش دینی یکی از عوامل اقتدار ملی کشور ماست سنگری است که اگر دشمنان فتح کنند سنگر‌های بعدی را هم می‌توانند فتح کنند همان‌طور که عده‌ای حتی با دیدن مرگ دیگران بازهم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی‌مبالات هستند.
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: در موضوع حجاب هم عقل حکم می‌کند که با معدود افراد حرمت‌شکن برخورد‌های محکم و قهری شود و در برخی جا‌ها مانند کلاس‌های دانشگاه که نحوه پوشش و برخورد به سرنوشت نسلی مربوط است در حدی اجبار به‌کاربرده شود که در برخی مراکز این کار انجام می‌شود.
وی در بخش پایانی خطبه‌ها ضمن توصیه به رعایت مسائل بهداشتی در جامعه، افزود: حداقل استفاده از ماسک در اجتماعات و مراسم‌های عمومی تکلیف شرعی، عقلی و وجدانی است و با عدم رعایت آن مدیون می‌شویم.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: در کنار رعایت مسائل بهداشتی، از دعا و توسل، انفاق و صدقه، استغفار و توبه غفلت نکنیم که بسیار تأثیرگذار است؛ فرق ما با غیرمسلمان‌ها و افراد بی‌ایمان باور به تأثیر عوامل معنوی در کنار عوامل مادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار