خبرهای داغ:
سرپرست وزارت صمت در بهره برداری از طرح های پویش ملی "تولید، تداوم امید" اعلام کرد؛
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان سفر به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقطه عطف مصوبات این سفر، موضوع اجرای فاز دوم طرح بافت بلوچ بوده است و طرح بافندگی و تولید پارچه برای تکمیل زنجیره بوده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۷۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشکر از مردم شریف استان سیستان و بلوچستان برای مهمان نوازی در این سفر بیان کرد: از مدیران استانی، نماینده مردم در مجلس و استاندار سیستان و بلوچستان که واقعاً خستگی‌ناپذیر هستند و به عنوان یک مدیر جهادی مسائل این خط را همواره با جدیت پیگیری می کند، صمیمانه تشکر دارم.

ظرفیت‌های خالی استان سیستان و بلوچستان به کار گرفته شود

وی یکی از بزرگ‌ترین اولویتها برای جهش تولید را استفاده از ظرفیت‌های خالی دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های خالی در استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار در حوزه های صنعتی و معدنی و تجاری فوق العاده بالا می باشد.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: در این سفر و همچنین در جلسه کارگروه اقتصادی که برگزار شد، مسائل و موضوعات مهم و اصلی استان مورد بررسی، تفاهم و تصویب قرار گرفت.

مدرس خیابانی گفت: نقطه عطف مصوبات این سفر، موضوع اجرای فاز دوم طرح بافت بلوچ بوده است و طرح بافندگی و تولید پارچه برای تکمیل زنجیره بوده است.

احداث مخازن روغن در بندر چابهار برای تخلیه کشتی های حامل روغن از توافقات این سفر بود

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: همچنین احداث مخازن روغن در بندر چابهار در راستای ایجاد ظرفیت برای تخلیه کشتی های حامل روغن نیز از توافقات مهم دیگر در این سفر بود.

مدرس خیابانی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی تایر زابل نیز در این سفر مورد تصویب قرار گرفت، البته این کار زمانبری هست و تلاش می کنیم که با مشارکت بخش خصوصی این پروژه را انجام بدهیم.

استفاده از گذرگاه های مرزی می‌تواند استان سیستان و بلوچستان را متحول کند

وی با بیان اینکه استفاده از گذرگاه های مرزی می‌تواند این استان را متحول کند، گفت: از مرز ریمدان که در مصوبه هیئت دولت نیز به عنوان یک مرز رسمی از آن یاد می‌شود، باید استفاده بیشتری شود و برای استفاده بیشتر از این مرز تلاش خواهیم کرد.

سرپرست وزارت صمت گفت: در شرایط تحریمی استفاده از مرزهای مشترک با دیگر کشورهای همسایه بزرگترین فرصت است که باید این ظرفیت مهم مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

‌استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه

مدرس خیابانی بیان کرد: باید صادرات با کشورهای همسایه تقویت بشود و توسعه یابد و در این مسیر استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است.

وی گفت: توافقنامه‌ای در حوزه اکتشافات معدنی، توسعه معادن و راه اندازی معادن کوچک نیز در استان سیستان و بلوچستان میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سازمان اکتشافات معدنی منعقد شد.

سرپرست وزارت صمت در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این توافقات تحولات چشمگیری در منطقه ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها