خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تبیین و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یک ضرورت است از این رو نباید از فرهنگ سازی انفاق غافل شویم.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مهرعلی حق گویان در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه لزوم توجه عموم جامعه و همدردی در رفع نیازهای محرومان است.

وی ادامه داد: اگر آحاد جامعه نسبت به موضوع محرومیت زدایی همت و توجه لازم را داشته باشند دیگر شاهد بروز برخی آسیب ها و مشکلات نخواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای اینکه چنین همت و توجهی در جامعه وجود داشته باشد باید فرهنگ سازی کنیم یعنی تلاش کنیم تا اقشار مختلف با محرومان همدردی لازم را داشته باشند.

وی افزود: انتظار کمک به نیازمندان رویکردی است که تنها با کمک مالی محقق نمی شود بلکه هر کسی که برای کمک به این قشر می خواهد گام بردارد می تواند علاوه بر کمک های نقدی از روش های دیگری همچون ارائه خدمات تخصصی استفاده کند.

حق گویان عنوان کرد: وقتی خانه ای برای نیازمندی می سازیم، یک نیکوکار می تواند مصالح ساختمانی تهیه کند و یا اینکه در فرآیند ساخت کمک کند به عنوان مثال یک مهندس ناظر در نقشه کشی و نظارت، یک معمار و بنّا در ساخت می توانند مشارکت داشته باشند و با ارائه توان فنی خود به محرومان کمک کنند.

وی تصریح کرد: برای تحقق چنین رویکردی لازم است به کار فرهنگی توجه کنیم، تبیین و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یک ضرورت است از این رو نباید از فرهنگ سازی انفاق غافل شویم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کار کمیته امداد و تبلیغات اسلامی به هم مشابهت دارد چراکه هر دو این سازمان ها به دنبال خدمت به مردم هستند، خدمتی که به عزت بخشی و کرامت انسان ها ارتباط دارد.

وی گفت: انتظار ما از مجموعه سازمان تبلیغات این است که در تبلیغ و تبیین موضوع زکات بیش از پیش این نهاد را یاری کنند تا با ترویج این واجب الهی بستر کمک به نیازمندان و رفع محرومیت بیش از پیش افزایش یابد.

حق گویان یادآورشد: در حال حاضر در استان قزوین ۶۰ هزار نفر تحت حمایت داریم که خدمت به این تعداد نیازمند مستلزم کار جمعی و هم افزایی است.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها