فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لردگان:

حجاب یک امر انسانی و جهانی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لردگان ، گفت: حجاب مخصوص دین اسلام نیست و یک امر انسانی و جهانی است.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۲۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عباس رحیمی با اشاره به اهمیت پوشش زن، گفت: لزوم پوشش زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است و در قرآن کریم درباره این مطلب تصریح شده است.

رحیمی حجاب را یک مسئله انسانی و جهادی دانست و افزود: عده ای گمان می کنند که حجاب مخصوص دین مقدس اسلام و بعضی از ادیان الهی است، در حالی که این توهم و گمان، صحیح و شایسته نیست؛ زیرا آنچه که از فرهنگ گذشته ی ملت ها تا امروز بدست می آید این است که تمام ملل و مردم جهان زنانشان دارای حجاب بوده اند اگر چه در کیفیت پوشش فرق داشته اند.

وی ادامه داد: حجاب در دین مسیحیت نیزمورد تاکید قرار داده شده ، اما اینکه چرا اروپایی ها و بعضی از کشورهای دیگر برهنگی و بی بندوباری از زنان آنها مشاهده می شود به عدم پایبندی به دین مسیحیت ، پیروی از هوا و هوس ،دور شدن از مسائل معنوی با ورود به مسایل مادی و اقتصادی را می توان نام برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لردگان تصریح کرد: حجاب در اسلام از یک مساله کلی تر و اساسی تری ریشه می گیرد و آن این است که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر ، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد، برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت جویی های جنسی به هم می آمیزد، اسلام این دو محیط را از یکدیگر تفکیک می کند.

رحیمی اضافه کرد: در سطح ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لردگان و حوزه های مقاومت بسیج و همچنین ادارات شهرستان برنامه های از جمله؛ طرح هر اداره و پایگاه بسیج یک بنر در خصوص حجاب و عفاف ، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه خانواده ها، شیشه نویسی تاکسی های شهر در خصوص حجاب و عفاف، بکارگیری گردان فضای مجازی و جریان سازی رسانه ای در خصوص حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، تهیه و توزیع بروشور حجاب و عفاف، سرکشی از ادارات و تشویق خانم های محجبه، برگزاری مسابقه نقاشی و... اجرا و یا در حال اجرا می باشد.

 

ارسال نظرات