یک پرستار در گفت‌وگو با بسیج:

ویروس کرونا کاری به پیر و جوان ندارد/ به خاطر خانواده، فرزندانتان و پدر و مادرتان مراعات کنید

یک پرستار گفت: اگر ما کادر پزشکی برایتان مهم نیستیم حداقل به خاطر خانواده، فرزندانتان و پدر و مادرتان مراعات کنید. زندگی را از هم دیگر نگیریم.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۳۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،یک پرستار گفت: اگر ما کادر پزشکی برایتان مهم نیستیم حداقل به خاطر خانواده، فرزندانتان و پدر و مادرتان مراعات کنید. زندگی را از هم دیگر نگیریم.

 فقط چهارده سال داشت، جلوی چشمانم پرپر می‌زد تا آخرش فوت کرد، حاضر بودم تمام زندگی را بدهم، اما پرپر شدن این کودک را نبینم. گاهی اوقات با خودم می‌گویم شاید مقصر ما پرستاران یا پزشکان باشیم، اما می‌بینم که تمام همکارانم با تمام وجود خود در حال خدمت کردن هستند نه شب می‌شناسند نه روز، نه خواب دارند و نه خوراک، نمی‌دانم مردم چه زمانی می‌خواهند آگاه شوند.

این قسمتی از درد و دل "معصومه نادری" پرستار یکی از بیمارستان‌های تهران است که در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بهداشت بسیج مطرح کرد. به دلیل تلخ بودن برخی از صحبت‌ها از انتشار تمام سخنان وی به خواسته خودش پرهیز می‌کنیم.

وی در ابتدا گفت: حدود 6 ماه است که ورود این ویروس به کشورمان می‌گذرد هر روز هم تلفات که به نظر من یکی از آن‌ها هم زیاد است می‌دهد، اما این روزها به دلیل عادی انگاری مردم نسبت به این ویروس خیلی از مردم رعایت نمی‌کنند، این افراد تا از نزدیک نچشند نمی‌فهمند که این بیماری جدی است.

این پرستار بخش کرونا اضافه کرد: وقتی از کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند بپرسید که چطور به این روز افتادید، همین حرف های عامیانه  را می‌گویند که این بیماری الکی است یا اینکه می‌شد بدن ما به این قویی را از پا دربیاورد، می‌زدند. این ویروس کاری ندارد که شما جوان هستید یا پیر زن هستید یا مرد اگر مبتلا شدید مشخص نیست که زنده می‌مانید.

وی عنوان کرد: من نمی‌خواهم از وضعیت سخت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بگویم، می‌خواهم از رنجی که ما پرستاران می‌کشیم بگویم. اصلا خستگی جسمی مهم نیست، خستگی زمانی هست که می‌بینی یک هم وطن هر چقدر تلاش می‌کند نمی‌تواند نفس بکشد، پر پر می‌زند و جلوی چشمتان جان می‌دهد.
نادری ادامه داد: زمانی که یک بیمار کرونای بستری می‌شود، دلهره، ترس و استرس وجود ما را می‌گیرد. چون اصلا مشخص نیست که زنده می‌ماند یا نه، اگر یک بیماری شناخته شده بود با خیال راحت دارو و کارهای درمانی را انجام می‌دادیم و می‌دانستیم که این بیمار بهبود پیدا می‌کند اما کرونا مشخص نیست، اصلا نمی‌توان به یقین گفت که بیمار زنده می‌داند یا جان می‌دهد. آیا کارهای درمانی ماجواب می‌دهد یا نه؟
این پرستار با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها خودشان عامل فوت شدن فرزندانشان می‌شوند و در همین رابطه افزود: خانواده‌ها به خصوص مردان خانواده زمانی که از خانه بیرون می‌روند مراعات نمی‌کنند و بعد بدون اینکه علایمی داشته باشند بدون مراعات نکات بهداشتی به خانه برمی‌گردند و فرزند بی‌گناه را به این ویروس آلوده می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر ما کادر پزشکی برایتان مهم نیستیم حداقل به خاطر خانواده، فرزندانتان و پدر و مادرتان مراعات کنید. زندگی را از هم دیگر نگیریم.

ارسال نظرات