کارشناس اداره کل هواشناسی ایلام گفت: شهرهای مهران و دهلران در این استان بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، رتبه اولین و سومین شهر گرم کشور را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۵۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، " ساسان رستمی " کارشناس اداره کل هواشناسی ایلام  اظهار داشت: مهران با ۴۹ درجه سانتیگراد روز گذشته گرمترین نقطه کشور بود و دهلران با ۴۸ درجه سانتیگراد بعد از شوش خوزستان سومین شهر گرم کشور شد.

وی یادآور شد: استقرار هوای گرم طی روزهای هفته پیش رو در سطح استان‌ همچنان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: بر اساس الگوهای جوی، جبهه هوای گرم که روزهای اخیر در استان ایلام مستقر شده است هفته پیش رو کماکان در استان فعال خواهد بود.

رستمی افزود: اواسط هفته اندکی از گرمای هوا کاسته خواهد شد اما با این وجود گرمای هوا در سطح استان تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر تداوم موج گرما، وزش باد نسبتا شدید در اواسط هفته آینده و احتمال شکل گیری گرد و غبار محلی از دیگر پدیده های جوی استان ایلام است.

وی به مردم توصیه کرد: در حد امکان به علت گرمای هوا و به منظور جلوگیری از بروز عارضه گرمازدگی از حضور در فضاهای باز و خارج از منزل اجتناب ورزند و مصرف حامل های انرژی را مدیریت کنند و همچنین با توجه به خشک بودن مراتع و علفزارها از روشن کردن آتش در دامان طبیعت خودداری کنند.

ارسال نظرات