خبرهای داغ:
مدیر کل مدیریت بحران استان

غرق شدن در رودخانه و کانال ها، بحران جبران ناپذیر فصل تابستان در استان است

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: غرق شدن در رودخانه و کانال ها، بحران جبران ناپذیر فصل تابستان در استان است.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۸۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن اشاره به آمار بالای غرق شدگی در سد مخرنی طالقان، رودخانه ها و شبکه آبیاری کانال دشت قزوین ، کانال های فرعی و غیره اظهار مرد: یکی از بحران های دامن گیر استان قزوین در فصل تابستان غرق شدگی است که به دلیل عدم جدی گرفتن این تهدید و اعتماد به نفس کاذب ایجاد شده و خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

مهدیخانی با اشاره به غرق شدن 2 نفر از هم استانی ها در هفته گذشته ادامه داد: متاسفانه یک پسر بچه 12 ساله در منطقه الموت روستای مدان در هفته جاری در پی بارندگی شدید مقطعی و طغیان رودخانه در آب غرق شد که جسد وی توسط اقوام یافت شد که این ضایعه بسیار درد آور و تاثر برانگیز است.

وی اظهار کرد: مورد دیگر غرق شدگی فرد در کانال آب کشاورزی است متاسفانه علی رغم تلاش و پیگیری زیاد نیروهای آتش نشانی و هلال احمر، این جسد یافت نشده که می بایست جریان آب با حکم دادستان محترم در کانال قطع گردد که این امر به نوبه خود آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد آورد.

مهدیخانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نیروهای امدادی از مردم خواست نسبت به علایم هشدار و اطلاع رسانی های انجام گرفته در مورد ممنوعیت شنا توجه لازم را داشته باشند. علاوه بر این رگبارهای فصلی حتی در تابستان را جدی بگیرند چرا که می تواند منجر به بروز سیلاب های مرگباری گردد.

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها