خبرهای داغ:
دکتر خدادادی در نشست بررسی آموزش سربازان در رشته های مرتبط با جمعیت هلال احمر تاکید کرد:

زمینه افزایش توانمندی و کاهش خطرپذیری را در جامعه ایجاد کنیم

همچنین رییس جمعیت هلال احمر خوزستان در این خصوص گفت: طرح ارایه شده به نیروهای مسلح مبنی بر حرفه آموزی سربازان در طول مدت خدمت در زمینه کمک های اولیه و توانمندسازی آن ها در مقابله با حوادث طبیعی است.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به گزارش بسیج، دکتر خدادادی،  رییس جمعیت هلال احمر خوزستان در نشست بررسی آموزش سربازان در رشته های مرتبط با جمعیت هلال احمر تاکید کرد: افزود: با توجه به وجوه مشترک جمعیت هلال احمر و سپاه استان برای آموزش های همگانی و تخصصی، این طرح نیز فرصت مناسبی برای تعامل هرچه بیشتر این ۲ مجموعه است.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: تاکنون برنامه های متعددی را در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی جوانان و مهارت آموزی در دستور کار داشته ایم که امید است در این طرح نیز بتوانیم اهداف خود را به خوبی محقق کنیم.

بر اساس تصمیم‌های اخذ شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی با عنوان سرباز ماهر که در آن در نظر است سربازان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

همچنین در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها