واکنش یک نماینده مجلس به یادداشت سخنگوی دولت در گفتگو با«بسیج»

اگر مجلس سکوت کند منازعه پیش می آید/ ربیعی به دنبال گرا دادن بوده است؟

یادداشت علی ربیعی باعث واکنش برخی نمایندگان شد. ربیعی در یادداشت خود گفته است که حق نظارت مجلس،شرایط و الزاماتی دارد و سوال از رییس جمهور بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و ما را به منازعه نگران کننده نزدیک می کند.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۲۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

یادداشت امروز علی ربیعی در روزنامه ایران تحت عنوان "مناقشه یا مفاهمه" باعث واکنش برخی نمایندگان شد. ربیعی در یادداشت خود گفته است که حق نظارت مجلس، شرایط و الزاماتی دارد و سوال از رییس جمهور بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود. سخنگوی دولت در بخش دیگری از این یادداشت آورده است که باید شیوه های گفتگو را راهگشا کنیم چون در غیر این صورت به جای مباحثه امیدبخش، ما را به منازعه نگران کننده نزدیک می کند.

 

 

اگر مجلس سکوت کند منازعه پیش می آید/ ربیعی به دنبال گرا دادن بوده است؟

محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در مورد یادداشت امروز سخنگوی دولت گفت: این سخنان پیش داوری های آقای ربیعی است و نشان دهنده این است که برنامه دارند و دنبال مسائل خاصی هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجلس به دنبال منازعه نیست بلکه به دنبال ایجاد آرامش است، ادامه داد: مجلس در پی تامین حقوق مردم است و مردم هم سوال داشته و توقع دارند مجلس پیگیر خواسته های آنها باشد، آقای ربیعی نیز بهتر است به جای دخالت در کار مجلس، پاسخگوی شرایطی باشند که ایجاد شده است و بگویند چه توضیحی درباره گرانی ارز و سکه و مسکن دارند که یک شبه افزایش قیمت پیدا می کنند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: اتفاقا برعکس نظر آقای ربیعی، اگر مجلس سکوت کند و اقدامی در خصوص عملکرد دولت نداشته باشد، منازعات پیش می آید و مردم معترض خواهند شد اما اگر مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد آرامش در مردم ایجاد خواهد شد.

آصفری این تحلیل ربیعی را مانند تحلیل های گذشته اش در سال 88 دارای سمت و سو دانست و گفت: حرف های آقای ربیعی حرف های امنیتی است .حرف هایی است که ظاهرا خبرهایی دارد که بهتر است بجای آن، شفاف بگوید برنامه دولت چیست و آیا این سخنان نوعی گرا دادن است؟

محمدحسن آصفری همچنین تاکید کرد: مجلس به هیچ وجه با این حرفها نسبت به وظیفه ذاتی خودش کوتاه نخواهد آمد و ساکت نمی نشیند .ما  بطور جدی به دنبال سوال از رییس جمهور هستیم، هدف ما هم این است که دولت در مسیر درست قرار بگیرد و از کم کاری های خودش دست بکشد و برای مشکلات و گرانی های افسارگسیخته، برنامه داشته باشد.

ارسال نظرات