فرمانده سپاه روح الله:

کنگره شهدای استان مرکزی مردمی ترین کنگره شهدا در کشور شد

فرمانده سپاه روح الله گفت: کنگره شهدای استان توانست مردمی ترین کنگره شهدا را در کشور برگزار کند و یکی از شاخص هایی که کنگره شهدای استان را در بین کنگره های کشور برتر سازد صرفه جویی و حساسیت در هزینه ها بود.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۴۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله در سی و دومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: با گذشت زمان وبررسی های بیشتر در کار شش ساله ای که در کنگره شهدای استان اتفاق افتاد به ابعاد بسیار زیادتری دست پیدا می کنیم که امروز نیازمند تبیین این ابعاد هستیم.

وی افزود: از سال ۷۲ پیش نویس برگزاری کنگره شهدای استان نگارش شد که بعد از گذشت سال ها توانستیم در سال۹۳ کنگره را به مرحله عملیاتی برسانیم و این یک ضرورت مهم بود چراکه در طی سال های بعد از دفاع مقدس یادگاران و پیشکسوتان جبهه و جنگ گله مند بودند که چرا یک اقدام اساسی برای تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس انجام نمی شود و ما توانستیم با کنگره شهدای استان این کار مهم را انجام دهیم.

 فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: اگرچه امروز در کشور با کمبود بودجه و منابع فرهنگی مواجه هستیم اما این موضوع نباید باعث شود در انجام کار فرهنگی متوقف شویم، چراکه دشمن در موضوع فرهنگ عملیات های پیچیده ای را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان یک کار ویژه با بزرگترین صرفه جویی ها و دقت در هزینه ها انجام شد،گفت: کنگره شهدای استان توانست مردمی ترین کنگره شهدا را در کشور برگزار کند و یکی از شاخص هایی که کنگره شهدای استان را در بین کنگره های کشور برتر سازد صرفه جویی و حساسیت در هزینه ها بود.

سردار کریمی افزود: امروز ادامه راه کنگره شهدای استان یک تکلیف سنگینی است که مقام معظم رهبری از استان مرکزی انتظار دارند و همه باید در این انتظار به خوبی نقش آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل حجم گسترده از کار و عظمت کنگره شهدای استان ، ابعاد این کار بزرگ برای برخی روشن نشده،افزود: ابعاد گسترده کنگره نیازمند تبیین است و امروز اعضای ستاد کنگره باید نهضت تبیین کارهای انجام شده در کنگره را راه اندازی کنند و از همه فرصت ها در این خصوص استفاده کنند.

 فرمانده سپاه روح الله در این خصوص تصریح کرد: جمع بندی دستاوردهای کنگره امروز توسط کلیه اعضای ستاد کنگره یک ضرورت است و همه باید آثار و ثمرات کارهای انجام شده در کنگره را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی بیان کرد: جمله "هزینه در کار فرهنگی یک سرمایه گذاری است" یک جمله بسیار دقیق و با مفهوم مقام معظم رهبری است که امروز باید بیشتر به آن توجه شود.

سردار کریمی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در کنگره های برگزار شده کشور یک سند جامع در کار فرهنگی در اختیار ما قرار داده که نقشه راه را به ما نشان می دهد.

وی با تشریح فعالیت های محرومیت زدایی کنگره بیان کرد: محرومیت زدایی کنگره شهدای استان مرکزی در کشور بسیار مورد تقدیر مقام معظم رهبری و مسئولین ارشد کشوری قرار گرفت چراکه در این شرایط اقتصادی کنگره شهدا توانست کارهای بزرگی در جهت محرومیت زدایی در بین افراد کف جامعه انجام برد.

 فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه درطول برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم با برنامه های کنگره در ارتباط بودند و این یک هنر بزرگ بود که توسط کنگره شهدای استان انجام شد،گفت: هر بخش و برنامه کنگره قابلیت نگارش کتاب ها و تولیدات زیادی دارد که باید به آن بپردازیم.

وی با تشریح فعالیت های محرومیت زدایی و آثار و برکات آن بیان کرد: اهدای ۶۲۰ جهیزیه به برکت کنکره شهدای استان به زوج های جوان توانست از به وجود آمدن بسیاری از آسیب ها و مشکلات جلوگیری کند و اساس کارهای کنگره اینچنین بود که برای بخش های مختلف جامعه برنامه محرومیت زدایی انجام شد.

 فرمانده سپاه روح الله در پایان خاطر نشان کرد: برکت شهدا را با محرومیت زدایی به خانه های مردم و ولی نعمتان انقلاب بردیم و این یکی از ابتکارات مهم کنگره بود که در طول چهل سال گذشته برگزاری چنین کاری بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار