قرارداد فاز سوم دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد

قرارداد فاز سوم دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و دانشگاه یاسوج منعقد شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۳۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, قرارداد فاز سوم دانشنامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «مرتضی منتظر ظهوری» معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج منعقد شد. 

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، اظهار داشت: این دانشنامه به عنوان یک کتاب جامع و کامل از نقش این استان در دوران دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می‌گیرد و برای پژوهش پیرامون نقش این استان در جنگ تحمیلی، نیازی به مراجعه به سایر کتب ندارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دانشنامه همچنین منبع و سند ماندگاری است برای اینکه نسل‌های آینده بدانند که این استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان سرزمینمان چه اقداماتی انجام داده است.

آسمند با بیان اینکه ما به دنبال تاریخ‌سازی نیستیم بلکه دنبال تاریخ‌نگاری هستیم، عنوان کرد: از مجری پروژه دانشنامه استانی درخواست داریم در تدوین این دانشنامه از بیان مطالب سلیقه‌ای و غیرواقعی خودداری شده و هیچ نظر و سلیقه‌ شخصی در این حوزه وارد نشود و همه مطالب مطرح شده بر اساس واقعیت‌ها باشد.

«مرتضی منتظرظهوری» معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: امیدواریم دانشگاه یاسوج به عنوان مجری پروژه دانشنامه استانی بتواند گام موثری در راستای تبیین نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس برداشته و دین خود را به شهدا، جانبازان و همه رزمندگان این استان ادا کند.

در این نشست مقرر شد در فاز سوم دانشنامه استانی دفاع مقدس، 70 پرونده علمی مطابق با استاندارد تعریف شده مرکز دایرةالمعارف کشور توسط دانشگاه یاسوج به عنوان مجری پروژه تشکیل شده و همچنین 70 مقاله علمی مطابق با استاندارد تعریف شده مرکز دایرةالمعارف کشور توسط این دانشگاه تألیف شود.

دانشگاه یاسوج نیز «محمدمهدی روشنفکر» عضو هیئت علمی این دانشگاه را به عنوان مجری فاز سوم پروژه دانشنامه استانی دفاع مقدس معرفی کرد.

فاز دوم این دانشنامه دفاع مقدس نیز توسط عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج اجرا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات