در چم چنگ سامان انجام شد؛

بازدید از مراحل ساخت مهدیه و مسجد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام باحضور در روستای چم چنگ ازمراحل ساخت مهدیه و مسجد این روستا بازیدی کرد.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۲۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ همزمان با هفته عفاف و حجاب حجت الاسلام و المسلمین سیدامان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور در روستای چم چنگ شهرستان سامان ضمن خدا قوت به خیرین از اقدام خداپسندانه مردم شریف و مومن این خطه و خیرین ارجمند تجلیل کرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان به حدیثی از پیامبر اعظم صلى الله علیه و آله سلم اشاره کردو افزود: نبی گرامی اسلام فرمودند " ألا إنَّ بُيوتي فِي الأَرضِ المَساجِدُ، تُضيءُ لِأَهلِ السَّماءِ كَما تُضيءُ النُّجومُ لاِهلِ الأَرضِ ، خداوند تبارک و تعالى فرمود آگاه باشید که خانه هاى من در زمین، مساجدند که به سانِ درخشش ستارگان براى اهل زمین،بر آسمانیان،نورافشانى مى کنند".

حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر با تجلیل از خیرین و مردم متدین این خطه ادامه داد: در قرآن مجید ويژگى كسانى كه به آبادى مسجدها تلاش می کنند آمده است "إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ"منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند، پس امید است که از هدایت‌یافتگان راه خدا باشند.

مردم ولایتمدار ،شریف، مومن و بسیجی روستای چم چنگ برای اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با همکاری مسئولان شهرستان سامان اقدام به ساخت مهدیه و مسجد در زمینی بالغ بر 1100متر نمودند که زیر بنایی مهدیه 600 متر و زیر بنایی مسجد500 متر در دو طبقه است، مهدیه این مجموعه پس از سنگ فرش و سفیدکاری سقف ، آماده بهره برداری می باشد.

 دراین دیدار که رییس ستاد اقامه نماز استان، مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، امام جماعت روستا، دهدار  و جمعی از دست اندرکاران ساخت و ساز این بنای معنوی حضور داشتند گزارشی از روندکاری از آغاز تا کنون ارائه شد.

ارسال نظرات