شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در نامه‌ای خطاب به مسئولان دانشگاه نوشت: ناکارآمدی بخش‌های مدیریت آموزش دانشگاه با سیستم نمره‌دهی و آموزشی ضعیف در حال تاثیر مستقیم بر آینده دانشجویان است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۲۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در نامه‌ای خطاب به مسئولان این دانشگاه از ناکارآمدی سیستم مدیریت  آموزش دانشگاه خلیج فارس گفته و به سیستم نمرده دهی و آموزش ضعیف اعتراض کردند.

ناکارآمدی سیستم مدیریت و آموزشی دانشگاه خلیج فارس صدای دانشجویان را درآورده!

در متن این نامه آمده است: 

 این روز‌ها در پسای فشاری که ویروس کرونا بر اقشار مختلف تحمیل کرده و از ابعاد مختلف سلامتی، اقتصادی، روحی و روانی بشدت در زندگی مردم تاثیر گذاشته است، مسایلی مربوط به دانشجو از گوشه و کنار موضوعات دیگر در حال روشن سازی است.

دانشگاه دولتی خلیج فارس بوشهر به ریاست جناب آقای دکتر مصلح و با جمعیت چندهزار نفری که شاید در سالیان اخیر عملکرد با کیفیتی در پرداختن به امور دانشجویان خود نداشت، با شیوع ویروس کرونا به وضوح ضعف مدیریتی خود را به نمایش گذاشت. 

با توجه به تاثیری که این بحران بر تمامی دانشگاه‌های کشور بر جای گذاشته است، تا حدودی این مشکلات قابل درک می‌باشد، اما با توجه به کوتاهی‌ها و عدم تصمیمات درست در دانشگاه خلیج فارس چنین مشکلاتی چندین برابر گردیده است تا جایی که امروز ما به عنوان شورای صنفی این دانشگاه پس از بی جواب ماندن پیگیری هایمان در امورات قشر ضعیف دانشجو، اقدام به مطرح کردن برخی مسایل از تریبون‌های دیگر کرده ایم.  

در گام اول فشار اقتصادی می‌باشد که حتی گریبان گیر قشر مرفه جامعه گردیده و دانشگاه خلیج فارس با بی توجهی تمام به این مساله، نرخ شهریه دانشجویانی را که خارج از سنوات خود و یا به صورت شبانه در حال تحصیل هستند کاهش نداده و علاوه بر آن شاهد افزایش این نرخ در بعضی از موارد هم بوده ایم و استفاده دانشگاه از این موقعیت برای درآمدزایی کاملا محکوم است و بیانگر چیزی نیست جز تبدیل یک دانشگاه دولتی به بنگاه اقتصادی.  

در گام بعدی می‌توان به فشار شدید دانشگاه در حوزه امور آموزشی اشاره کرد که برای جبران کاستی در ارائه آموزش و خدمات با کیفیت، در این ایام با وضع قوانین آموزشی بسیار مضحکی این مسئولیت را از گردن خود باز کرده و به دانشجو تحمیل نموده است. هیات رئیسه و مدیر آموزشی دانشگاه همیشه با اشاره به محدود بودن حیطه پیگیری شورای صنفی از پاسخگویی به این امر امتناع کرده اند و حاصل آن نارضایتی حداکثری دانشجویان در این روز‌ها می‌باشد.

  و اما مهمترین نکته برخورد شرم آور بعضی از این مسئولین در ایامی می‌باشد که دانشجو نیاز به حمایت‌های مختلف روحی و درسی دارد.   ناکارآمدی سیستم مدیریت و آموزش دانشگاه خلیج فارس بار‌ها و بار‌ها به صراحت از زبان دانشجویان در حال تحصیل، فارغ التحصیل، نو ورود و حتی بسیاری از اساتید هیات علمی دانشگاه شنیده شده است، اما هم اکنون با سیستم نمره‌دهی و آموزشی ضعیف در حال تاثیر مستقیم بر آینده دانشجویان در حوزه‌های اشتغال، ادامه تحصیل و … می‌باشند که نمی‌تواند از منظر ما به عنوان شورای صنفی و نماینده دانشجویان دور بماند.

مسائل مطرح شده بشدت در این ایام باعث افزایش استرس، ناآرامی و استیصال دانشجویان گردیده و بی اهمیتی به این مسایل از سوی کسانی که در ظاهر خود را دوست دار دانشجو می‌پندارند چیزی جز خیانت به جوانان مستعد، با تلاش و کارآفرین دانشگاه خلیج فارس نمی‌باشد و اگر هر مسئولی توان پاسخ به نیاز دانشجو را ندارد باید با در نظر گرفتن وجدان، از آن جایگاه خارج شود تا افراد لایق‌تر بتوانند در خدمتگزاری حاضر شوند.  

این گفته‌ها از دل دانشجویان دانشگاه خلیج فارس است و هیچ مرجع ذی ربطی تا کنون به آن توجه نداشته است و انتظار میرود با انتشار این قسمت کوچک از مشکلات، صدای دانشجو کمی رساتر به گوش کسانی که باید بشنوند، برسد.

  در پایان لازم به ذکر است مستندات این مباحث موجود می‌باشد و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه برای پاسخگویی به ادعای خود توان حضور در هر مرجعی را دارد.  

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر

ارسال نظرات