رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در آئین آغاز به فعالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان بوشهر گفت: امسال حدود ۱۹ هزار نوآموز برنامه سنجش را خواهند گذراند.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۴۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

طرح سنجش سلامت ورود به دبستان در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نصراله نوروزی گفت: امسال حدود ۱۹ هزار نوآموز برنامه سنجش را خواهند گذراند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها و مناطق استان تحت پوشش پایگاه‌های سنجش قرار گرفته اند بیان کرد: تعداد ۴۰ پایگاه به صورت ثابت و سیار در استان فعال هستند که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات فاصله گزاری اجتماعی امر سنجش نوآموزان استان را با حساسیت کامل انجام خواهند داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به زمان اجرای سنجش اشاره کرد و ادامه داد: برنامه سنجش سال جاری رسما از امروز ۲۲ تیرماه برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش رو وارد پایه اول دبستان می‌شوند و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته انجام می‌شود.

نوروزی اظهار امیدواری کرد که در سایه همکاری خانواده‌های محترم و مدیران مدارس بتوانیم قبل از شروع سال تحصیلی جدید، برنامه سنجش نوآموزان را با پوشش صد درصدی به پایان برسانیم.

نوروزی اظهار داشت: ساعت کار پایگاه‌های سنجش سراسر استان در نوبت صبح از ساعت ٨ الی ١٣ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خواهد بود.

وی بیان کرد: در شهر‌های بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان، عسلویه، جم به دلیل تعداد بالای نوآموزان فعالیت پایگاه‌ها دو نوبته خواهد بود.

نوروزی افزود: امسال بیست و هفتمین سالی است که برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور اجرا می‌شود و مراحل چندگانه سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و مراقبت‌های بهداشتی و سلامت نوآموزان در پایگاه‌های سنجش مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت احساس مشکل در هر کدام از ارزیابی‌های اولیه نوآموز جهت بررسی دقیق‌تر به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: شناسایی و تشخیص به هنگام مشکلات، اقدام و مداخله اصلاحی به موقع مناسب نوآموز در مدرسه از اهداف اصلی اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در ادامه به برخی تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در پایگاه‌های سنجش سراسر استان به منظور اجرای ایمن سنجش نوآموزان اشاره و اظهار کرد: افزایش یک ساعته فعالیت روزانه پایگاه‌ها از چهار ساعت در سال‌های قبل به پنج ساعت در روز، کاهش ۵۰ درصدی حضور روزانه نوآموزان در پایگاه نسبت به سال‌های قبل (از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر در روز)، افزایش زمان تخصیصی جهت سنجش هر نوآموز از ۱۵ دقیقه در سال‌های قبل به ۳۰ دقیقه، ضدعفونی و گندزدایی روزانه فضای پایگاه، ضدعفونی وسایل و ابزار‌های مورد استفاده بلافاصله بعد از استفاده توسط آزماینده جهت مراجع بعدی، تهیه ابزار‌های تخصصی آمادگی تحصیلی به میزان دو برابر برای هر آزماینده، تامین وسایل و اقلام بهداشتی از قبیل: ماسک، دستکش، محافظ صور، ژل ضدعفونی کننده، الکل و ... به اندازه کافی برای پایگاه‌های سنجش، و فعال کردن نوبت دوم پایگاه‌ها در شهر‌های با آمار نوآموز بالا جهت جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میتوان اشاره کرد.

نوروزی برای انجام سنجش به شکلی ایمن در شرایط کرونایی امروز توصیه‌هایی نیز برای والدین داشت از جمله اینکه والدین حتماً در روز و ساعت قید شده در برگه سنجش نوآموز در پایگاه مربوطه حاضر شوند تا از ازدحام ناخواسته جلوگیری شود و جهت رعایت شرایط بهداشتی و مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی صرفاً یک نفر از والدین همراه با نوآموز در پایگاه حضور یابند.

او، همراه داشتن ماسک و دستکش را هم برای نوآموز و هم همراهش مورد تاکید قرار داده و اظهار کرد: در صورت مشاهده علایم مشکوک به کرونا در نوآموز، حتما حداقل یک روز قبل از فرا رسیدن نوبت سنجش وی مراتب به اطلاع مدیر مدرسه و مسئول پایگاه سنجش رسانیده شود.

نوروزی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همراهی همه جانبه نهاد‌ها و مسئولین استانی و شهرستانی، ادارات آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی واقع در شهرستان‌ها و مناطق استان با اداره آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اداره کل آموزش و پرورش و متولی اجرای برنامه سنجش در استان تشکر و قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد که با ادامه این همکاری و همراهی، شاهد اجرای برنامه سنجش استان به شکلی موفق و ایمن باشیم.

پایان خبر/

ارسال نظرات