خبرهای داغ:

اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته بهزیستی در شاهرود+ تصاویر

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از اجرای برنامه های متنوعی به همت این اداره به مناسبت هفته بهزیستی و چهل سالگی تشکیل این نهاد با رعایت اصول بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۵۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برنامه‌های مختلفی توسط این اداره و پایگاه بسیج شهید فیاض بخش حوزه بسیج ادارات الحدید در حال اجراست.
در ابتدای این هفته معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و کارکنان این اداره با حضور در گلزار شهدا شاهرود با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید عهد و پیمان نمودند.
همچنین به این مناسبت از کارکنان این اداره با لوح تقدیر، با حضور رئیس و معاونین تجلیل به عمل آمد.
همچنین به مناسبت روز عفاف و حجاب از بسیجی نمونه و محجبه این اداره با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در حاشیه این برنامه‌ها اظهار کرد: در شهرستان شاهرود سه هزار و ۳۱۵ نفر معلول دارای پرونده در بهزیستی هستند که از این تعداد یک هزار و ۸۲ نفر معلولان جسمی و حرکتی ۹۶۱ نفر معلول ذهنی را تشکیل می‌دهند همچنین ۳۶۱ نفر بیماران مشکلات اعصاب و روان و ۴۵۴ نفر معلولیت شنوایی، ۴۰۸ نفر معلولیت بینایی و ۴۹ نفر مشکلات گفتاری دارند.
وی افزود: از این تعداد ۶۹۳ نفر مستمری‌بگیر وجود دارند که بر اساس ابعاد خانوار مستمری ماهیانه قریب به ۳۸ میلیون تومان از بهزیستی دریافت می‌کنند معلولان ضایع نخایی نیز ۱۴۰ نفر در سطح شهرستان هستند که ۵۵۰ هزار تومان هر نفر دریافت می‌کند.
معاون مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به برنامه های این هفته این اداره گفت: برنامه‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا طی این ایام در نظر گرفته‌شده است حضور در گلزار شهدای گمنام و نماز جمعه، حضور در منزل مددجویی، تجلیل از خیران سلامت، نشست‌های تخصصی به‌صورت ویدئوکنفرانس با مدیران مهدهای کودک، تجلیل از بازنشستگان، برگزاری ویدئوکنفرانس با معاونت توان‌بخشی و مسئولان کمپ ترک اعتیاد، حضور در پایگاه‌های انتقال خون، ارتباط تلفنی با مددجویان، بازدید از مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.
جهانسیر افزود: دو واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول با حضور معاونت حوزه مشارکت حقوقی و دو طرح اشتغال زنان سرپرست خانواده دو برنامه شاخص هفته بهزیستی در شاهرود است.
لازم به ذکر است از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی و چهل سالگی تاسیی این نهاد انقلابی در ۲۵ تیرماه سال ۱۳۵۹ می باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها