سردار معروفی در دیدار با دکتر رشیدی بیان داشت:

تلاش مجموعه نظام سلامت در این پنج ماه جهاد مقدس است

سردار معروفی در این دیدار اظهار کرد: اعتقاد بنده این است  حرکت مجموعه نظام سلامت در این پنج ماه جهادی به تمام معنی است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۵۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان جهت عرض خداقوت  به جامعه سلامت استان کرمان و دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.

سردار معروفی در این دیدار اظهار کرد: اعتقاد بنده این است  حرکت مجموعه نظام سلامت در این پنج ماه جهادی به تمام معنی است.

وی افزود: بخشی از جهاد رو در رو با دشمن است اما اینجا برای حفظ سلامت جامعه ، اعتقادات و آرمانها از خود گذشتگی می کنند که این همان حکم جهاد را دارد

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد: اگر از این ویروس مرموز و منحوص مراقبت نکنیم امید را از جامعه می گیرد که نا امیدی جنود شیطان است

سردار معروفی گفت: سیستم نظام سلامت ما وقتی جهاد گونه وارد عمل می شود امید را به جامعه بر می گرداند و جنود خداوند حاکم می شود این همان جهاد فی سبیل الله است که در نظام سلامت جای خودش را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حقیقتا بعد از شیوع این ویروس همه بشریت  و مردم به این مطلب پی بردند که انسان تا گرفتار نشود متوجه نعمت سلامت نمی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: انسانهایی که در این مرحله همه وجودشان را برای سلامت و بقای جامعه ایثار می کنند نمونه این ایثار را در دفاع مقدس مشاهده کردیم در آن دوران دفاع مقدس بود و در این دوران جهاد مقدس است که خیلی از انسانها جان خودشان را از دست می دهند .

سردار معروفی افزود: در این جهاد همه مسئول و همه مورد امتحان الهی قرار می گیرند که الحمد الله هم نظام سلامت و هم مردم تا این لحظه از این امتحان روسفید بیرون آمدند.

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد: اگر از همان روزهای ابتدایی همه مراعات می کردند قطعا مشکلات ما کمتر بود متاسفانه عده ای باور نداشتند و فشار روی جامعه  نظام سلامت وارد شد

وی افزود: جامعه سلامت ما خودشان را وقف کردند و به خاطر خدمت به جامعه بیشترین محدودیت را به خودشان قائل شدند و حتی نزدیکترین افرادشان را هم نمی دیدند این همان گذشت و ایثار است در دوران دفاع مقدس و امروز در جهاد مقدس به عینه دیدیم.

فرمانده سپاه ثارالله خاطر نشان کرد: اینجانب از طرف کلیه رده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان کرمان به عنوان نماینده از دکتر رشیدی نژاد و تک تک معاونین ، پزشکان و پرستاران با تمام وجود خاضعانه تقدیر و تشکر می کنم.

 سردار معروفی با بیان اینکه تا زمانی که نیاز باشد در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت در استان هستیم افزود: مشکل مردم در هر زمینه‌ای باید حل شود و مهم است که سلامت مردم حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در خدمات‌دهی به مردم اعتقادی است و هیچ نگاه سیاسی و مذهبی نداریم اظهار داشت: در سپاه فقط به خدمت و نوکری به مردم فکر می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سوگند روز اول پزشکان و پرستاران کشور امروز عملیاتی شده است و مردم امروز کادر درمان را با تمام وجود دوست دارند گفت: بیماری کرونا باید مدیریت شود و معلوم نیست چه زمانی این ویروس به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 254 کارگاه تولید ماسک در ابتدای شیوع ویروس در استان راه‌اندازی شده است خاطر‌نشان کرد: آمادگی کامل داریم که در این زمان دوباره کارگاه‌ها فعال شود و تولیدات ماسک در هر جایی که لازم است توزیع شود.

حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان  در ادامه این دیدار  اظهار کرد: استان کرمان از زمانی که بیماری کرونا به کشور ایران آمد از جمله استان هایی بود که سریعا محدودیت ها را شروع کرد که این امر باعث شد تا از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری شود.

وی گفت : وقتی بیماری کرونا رفته رفته جدی شد هیچ جای دنیا سیستم بهداشتی اطلاعات را رصد نمی کرد، اما دانشگاه های پزشکی کشور علی الخصوص استان کرمان وارد عمل شد.

بسیج و سپاه همچون زمان جنگ بی ادعا خدمت رسانی کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تقدیر از حضور و فعالیت مستمر بسیج و سپاه از زمان شروع ویروس کرونا در سطح استان کرمان، اذعان کرد: در زمان ضد عفونی کردن معابر و خیابان ها مردان بسیجی در کنار جامعه سلامت به طور شبانه روز به مردم ارائه خدمات دادند و همچون زمان جنگ بی ادعا فعالیت کردند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: گاهی اوقات دفاع نظامی است و گاهی اوقات غیر نظامی، همیشه بین بچه های دانشگاه و سپاه ارتباط خوبی برقرار بود.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که استان کرمان با کمبود تخت روبرو نشد این بود که از قبل تمامی مسائل بررسی و رصد شد و این نبود به یکباره بخواهیم با بیمار زیاد و یا مرگ میر روبرو شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بعد از بازگشایی ها رفتار مرم طبیعی است که سبکتر شود و بالاخره این موجی که در کرمان شاهد آن هستیم سه برابر ماه های پیش است که هم تعداد بیماران بستری و فوتی ها نیز بیشتر شده است.

وی در پایان سخنان خود به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا از حضور در اجتماعات چه بصورت عزا یا عروسی بپرهیزند.

ارسال نظرات