خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از وزیر امور خارجه؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون و به نقل از ظریف، شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را به چین رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط تهران - پاکستان دانست.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۹۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ابوالفضل عمویی» روز یکشنبه در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با دعوت از محمدجواد ظریف برگزار شد و وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداخت. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش‌نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، عنوان کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است. روند تدوین این سند با سفر شی جینگ پینگ رییس جمهوری چین به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در آن سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و این سند پس تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

عمویی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست. 

وی ادامه داد: در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رییس کمیسیون هم در جمع‌بندی این جلسه، ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، برای آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

/منبع: ایرنا/

ارسال نظرات
پر بیننده ها