مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی خبر داد و گفت: هم اکنون 12 دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.
کد خبر: ۹۲۵۶۶۶۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها،  از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است، ادامه داد:در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود .

 

وی یادآور شد: هدايت بافت فيزيكي روستاها و بهسازي محيط زيست و سكونتگاههاي روستايي براساس طرح‌هاي هادي روستايي، بالا بردن كيفيت ساخت و سازهاي روستايي ، استفاده صحيح از مصالح مقاوم و استاندارد ، شناسايي، بكارگيري و ساماندهي نيروهاي انساني بومي‌مستعد در فن ساختمان سازي روستايي ، بالا بردن سطح دانش فني و اجرايي ناظرين با آموزش علمي‌و عملي مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بهره مندی از نظام فنی روستایی که شامل مهندسین با تجربه و دفاتر طراحی در سطح استان بوده که تا کنون بالغ بر 37600 واحد روستایی طراحی و نظارت گردیده است که در طی اعتبار سال جاری 2410 واحد طراحی و نظارت شده است.

 

وی  با بیان اینکه،  نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

 

خواجه ای  بر لزوم ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبيعي، ترویج مقاوم سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها تاکید نمود.

ارسال نظرات