بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب ضمن صدور بیانیه‌ای بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۶۶۷۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
به گزارش آفتاب دل، بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب ضمن صدور بیانیه‌ای بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۱ تیر ماه سال ۱۳۴۱ سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دست رضاخان در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان از جمله کشف حجاب دست به قیام زدند و روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

در تمام این سال‌ها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند. امّا زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی‌ها و تحمیل‌های گسترده تبلیغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند، ولی از عفت و حجاب خود هرگز.

گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده در مسجد گوهرشاد نیستند چادر ترکش خورده شهید مریم فرهانیان، چادر خونین تیر خورده شهید نسرین افضل و ۷ هزار زن شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که چادر را کفن خود ساختند شواهد زنده این حقیقت است.

ما آحاد بانوان ایران اسلامی، حجاب را دلیل بر حضور موفق و مؤثر بانوان در جامعه و تحقق آرمان‌ها و اهداف سازنده انقلاب دانسته و بی حجابی را خیانتی جبران ناپذیر به عزت و کرامت زن می‌دانیم و انحصار و محدودیت او را در لذت جویی‌های مادی محکوم می‌کنیم.

ما مدافعان صیانت از حریم خانواده ضمن گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهدای مسجد گوهرشاد، هر گونه حرمت شکنی دینی را گناهی نا بخشودنی دانسته و از دستگاه‌های فرهنگی کشور خواستار نظارت دقیق بر اجرای قوانین حجاب و عفاف و احیای امر به معروف و نهی از منکر را هستیم.

ما زنان بسیجی از رسانه ملی انتظار داریم که طبق فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرمایند:صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان‌ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی استفاده نمایدو ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باور‌های مذهبی در جامعه تلاش کنند.

از آنجا که صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی‌شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات