خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: زکات و سایر کمک های مردمی مانند صدقات در همان منطقه ای که جمع آوری شده هزینه می شود چراکه هزینه کرد وجوهات دینی به لحاظ قانونی و شرعی تابع شرایط خاص خود است.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۲۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت اله غلامی در برنامه تجلیل از یکی از عاملان و پرداخت کنندگان زکات بیان کرد: امروز شرایط پرداخت زکات در استان قزوین با گذشته متفاوت شده است و به لطف خداوند متعال و تلاش اعضای شورای زکات استان، این واجب الهی احیا شده و کشاورزان عزیز هم خود را مقید به پرداخت زکات می دانند.

وی ادامه داد: زکات استان قزوین در سال ۸۴ حدود ۱۰ میلیون تومان بوده و در سال ۹۸ بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات ثبت شده است که علیرغم رشد قابل توجه در جمع آوری زکات ، براساس بررسی های انجام شده ظرفیت این استان بالاتر از این رقم است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ضرورت دارد فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بیشتر شود چراکه اثر انجام این واجب الهی در گام نخست موجب پاکی مال زکات دهنده می شود و در گام های بعدی این زکات موجب بهبود وضعیت معیشتی و زندگی محرومان خواهد شد.

وی افزود: استان قزوین در زمینه زکات ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد به عنوان مثال کسانی هستند که از استان دیگر به قزوین آمده و زمین های این استان را اجاره می کنند و ما از پرداخت زکات آنها خبر نداریم، چه بهتر است که زکات زمین های استان قزوین برای محرومان همین استان هزینه شود.

غلامی خاطرنشان کرد: زکات و سایر کمک های مردمی مانند صدقات در همان منطقه ای که جمع آوری شده هزینه می شود چراکه هزینه کرد وجوهات دینی به لحاظ قانونی و شرعی تابع شرایط خاص خود است.

وی تصریح کرد: یک ریال از وجوهات مردمی استن قزوین از استان خارج نمی شود حتی دقت می شود تا کمک های مردمی هر منطقه در همان منطقه و هر روستا در همان روستا و برای نیازمندان هزینه شود.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: یکی از اقداماتی که در سال های اخیر اجرایی شده و به عنوان یک روندی عادی در جریان است، هزینه کرد کمک های مردمی توسط خود مردم برای نیازمندان است به عنوان مثال کمکی که در جشن عاطفه ها و نیکوکاری در مدارس جمع آوری می شود توسط اولیا و مربیان مدرسه برای دانش آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه می شود.

وی یادآورشد: امروز اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) ریشه در همین امانتداری دارد که موجب رشد کمک های مردمی به نیازمندان شده است.

در ادامه این مراسم ، از زکات دهنده ای که خود رابط و مروج زکات نیز هست، با اهدای لوح از سوی دبیر شورای زکات استان و مدیرکل کمیته امداد مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها